Apsorbuje željezo

Bakterija E. coli bi mogla pomoći u liječenju anemije

Klix.ba
Bakterija E. coli koja može dovesti do smrti u slučaju trovanja hranom, mogla bi se koristiti kao lijek za liječenje anemije.

U eksperimentu koji su uradili naučnici Univerziteta Colorado, E. coli je smanjila gubitak željeza i kod crva i u ljudskim ćelijama, čime je spriječila anemiju.

Od anemije pati milijardu ljudi širom svijeta, a posebno se pogođene porodilje, tinejdžeri i mlađa djeca.

Neki sojevi E. coli izazivaju povraćanje, dijareju i bolove i mogu biti fatalni za osjetljive pacijente, ali neki su bezopasni i nalaze se u gastrointestinalnom traktu.

"Posljednjih godina uviđamo kako su mnogi mikroorganizmi koji se nalaze u našem probavnom traktu, dobri za nas. Ali tek sada otkrivamo tačno koje beneficije imamo od njih i kako. Ovo novo otkriće pokazuje ključnu ulogu E. coli, a to je da pomaže ćelijama da apsorbuju željezo", rekao je autor studije prof. Min Hun.

Mlade crve koji su imali usporen rast i nizak nivo željeza hranili su geneteski promijenjenom E. coli koju su stavili u enterobaktin. Utvrđeno je da im je nivo željeza drastično porastao i da su crvi počeli rasti. Potom su je dodali u ljudske ćelije i desio se isti efekat.

"Vjerujemo da ova molekula ima veliki potencijal za borbu sa nedostatkom željeza, za razliku od tableta koje mogu izazvati kontraefekat", kazao je dr. Han.

Istraživanje je objavljeno u žurnalu "Cell".