Oni cijene slobodno vrijeme daleko više od starijih radnika, žele posao laganog tempa i s puno odmora. Također je malo vjerovatno da žele raditi prekovremeno.
U percepciji "Generacije Y" rad je jednostavan poput plaćanja računa. Ali, puno im znači plata i status. Za studiju, objavljenu u časopisu Journal of Management, istraživači su ispitivali mišljenja tri različite generacije i ustanovili stanovite razlike.
Oznaka Y odnosi se na generaciju koja je odrasla u doba interneta, i oni su tehnološki najpotkovaniji. Prethodila im je generacija X, često nazivana "djecom Margaret Thatcher".
Oni su odrasli u doba sve veće jednakosti za žene, koje su se probijale u privredi, uz povećanu stopu razvoda. Njihov stav je obično bio "radi naporno, igraj naporno".
Baby Boomersi su rođeni u kasnim 1940-im i 1950-im. Kao djeca poslijeratnih godina, oni su povezivani s prosperitetom i optimizmom.
Bili su bogatiji i zdraviji od bilo koje generacije prije, ali su bili spremni teško raditi kako bi postigli uspjeh. Mogli bi komotno biti opisani kao generacija koja živi za posao.
Za potrebe studije, i 16.507 Amerikanaca je zamoljeno da popune anketu odgovarajući na pitanja o njihovom stanju po završetku srednje škole.
Najveća promjena u vrijednostima bila je oličena u povećanoj želji generacije Y za slobodnim vremenom. Mladi jednostavno gledaju na radna mjesta kao na sredstvo finansiranja njihovih života.
Vodeća autorica studije Jean M Twenge, profesorica psihologije na univerzitetu u San Diegu je izjavila:
"Mladi radnici sad ulaze na tržište radne snage s različitim vrijednostima i mogu utjecati na zapošljavanje i upravljanje. Oni smatraju da je za njima velika potražnja na tržištu, dok ih šefovi opisuju kao nerealne, sebične, promjenjive i pohlepne".
Mnoge firme stoga, dodala je, nastoje u prekomorskim zemljama pronaći radnu snagu s jačom radnom etikom.