lifestyle
0

Revolucionarne igračke

Sarajevo-x.com
Nekada su igračke bile jednostavne, a igranje s njima nije ubrzo bivalo dosadno kao danas. Često smo morali biti jako dobri ako smo željeli da nam ih roditelji kupe, a kad bi napokon bile u našim rukama, sreći nije bilo kraja. Magazin Times izdvojio je igračke koje su napravile revoluciju i mnogima uljepšale djetinjstvo.

[SLIKA]1[/SLIKA]Rubikonova kocka

Obožavaju je oni koji uspijevaju da je slože (neovisno o vremenskom periodu), a mrze svi oni koji bezuspješno okreću boje s jedne strane na drugu. Rubikonova kocka je jedna od najgenijalnijih izuma u kategoriji igračaka. U prilog tome govori i činjenica da je njen izumitelj Erno Rubik 1982. godine dobio svjetsko priznanje, a da se u samo dvije godine prodalo preko 100 miliona komada ove "slagalice“. Iako je pomama za ovom igračkom opala u odnosu na period kada je tek izašla, za Rubikonovu kocku se smatra da je jedna od najprodavanijih igračaka ikada.

[SLIKA]2[/SLIKA]Space Hopper

Ako je hulahop 50-ih godina bio najželjenija igračka svih djevojčica (a i dječaka), Space Hopper, tačnije lopta za skakanje, bila je hit-igračka 70-ih podjednako zanimljiva i dječacima i djevojčicama. Ovu igračku izmislio je Aquilino Cosani 1968. godine koji je inače radio na izrađivanju gume za lopte. Space Hopper postala je najprodavanija igračka narednih pet godina, a proizvođači su stavljanjem poznatih likova iz crtanih filmova povećavali prodaju. Nešto kasnije napravljene su iste takve lopte za odrasle.

Yo-Yo

Korijeni yo-yoa sežu čak u 18. stoljeće, u Francusku, gdje je igračka pod imenom jou-jou bila popularna na dvorovima i među aristorkracijom. Iako je bila patentirana još 1866. godine, niko do 20. stoljeća nije smatrao da to može biti zanimljiva igračka vrijedna finansijskih ulaganja. Ipak, 1920. godine Amerikanac Donald Duncan šokirao je svoje kolege kada je 250.000 dolara uložio za pravljenje yo-yoa. Osam godina kasnije osnovana je prva Yo-Yo kompanija. Početni interes za ovu igračku i nije bio tako velik zbog rata. Tek mnogo godina kasnije, kada je Duncan uložio u televizijsku reklamnu kampanju, njegov su se trud, a i investicije isplatile. U prvoj godini prodalo se preko 42 miliona komada yo-yoa. Od tada se ta igračka periodično vraćala na tržište, kao na primjer 1980. kada su proizvođači u yo-yo stavili trepereća svjetla.

[SLIKA]3[/SLIKA]Tamagotchi

Kada je Aki Maita svojim šefovima u Bandai kompaniji za igračke predložila ideju o virtualnom kućnom ljubimcu, sumnjala je da će njena ideja biti nešto senzacionalno. No Tamagotchi (kod nas poznat i kao baby Dino), bio je pun pogodak za djecu prenaseljenog Japana koja su željela imati kućnog ljubimca, a zbog velikog broja stanovništva nisu smijela. Interes za ovom igračkom ubrzo se proširio po cijelom svijetu. Podsjećamo, virtualnog kućnog ljubimca morali ste redovito hraniti, čistiti iza njega i brinuti se o njemu, a on vam je zauzvrat na displayu pokazivao koliko je sretan i da li mu nešto nedostaje. U svom vrhuncu, od 1996. do 1997. u Sjedinjenim Državama se svakog minuta prodavalo po 15 Tamagotchija. Od tada je napravljeno 36 verzija ove igrače, a iako je na Zapadu od 90-ih godina interesovanje za Tamagotchi opalo, u Japanu je još uvijek vrlo popularan.

Game Boy

Nintendov poznati izum Game Boy, od trenutka kada je stupio na tržište, postao je globalni hit. Sva su ga djeca htjela odmah imati pa se u vrlo kratkom periodu prodalo preko 70 miliona ove igračke. Za razliku od tadašnjih igrica, Game boy se mogao prenositi, a djeca su mogla kupovati različite igre koje su stavljali u konzolu .Ipak, razvojem tehnologije, prodaja Game Boya je opala pa je kasnih 90-ih prestala i njegova proizvodnja.

Mikro mašine

U ranim 90-im, bilo je gotovo nemoguće ući u prodavnicu i ne naći "micro machines“, odnosno bizarni svijet malenih vozila različitih oblika, marki i boja. Ove igračkice nisu bile veće od nokta na palcu, a u skoro 16 godina koliko ih je kompanija proizvodila, napravljena su gotovo sve poznate vrste. Iako tako maleni, sva su auta imala funkcionalna vrata i točkove. Danas su neka od rijetkih autića vrlo vrijedna i prodaju se na Ebayu za oko 100 dolara.

[SLIKA]4[/SLIKA]Furbies

Kada su furbiesi stigli u američke prodavnice, doslovno su razgrabljeni s polica. Iako je njihova cijena bila 35 dolara, roditelji su plaćali i deset puta više ne bi li njihova djeca odmah imala tu igračku. Poput Tamagotchija i furbiesi su bili mali kućni ljubimci, ali za razliku od njih nisu bili virtualni već poput pravih lutki. Govorili su izmišljen (nerazumljiv) jezik poznat kao furbiški koji je kasnije postao poznat. Preko 1,8 miliona furbiesa je prodano diljem svijeta samo u prvoj godini na tržištu.

Klik - klak

Klik-klak čijim smo neprestanim lupkanjem kao djeca izluđivali roditelje vodi porijeklo iz Latinske Amerike. Ideja i cijela igračka su zapravo vrlo jednostavni jer je poenta da dvije loptice od tvrde plastike privezane na krajevima za konopčić što jače i što glasnije udaraju jedna od drugu. Kasnih 60-ih, igračka je bila poznata širom svijeta, ali je interesovanje za nju brzo opalo jer su se djeca ozljeđivala tvrdim lopticama. Uskoro je bilo zabranjeno nošenje ove igračke u škole, a ni roditeljima nije bilo zanimljivo voditi ih stalno doktoru zbog ozljeda. No moramo priznati da je igranje s klik-klakom vrlo zarazno.

Hula Hop

Igranje hula hopom na svijetu postoji već više od 3.000 godina. Neki historijski podaci dokazuju da je u vrijeme Egipćana igranje hula hopom napravljenom od vinove loze bilo vrlo popularno i koristilo se kao forma rekreacije. Ali kao igračka za kojom su djeca ludjela pojavila se tek 50-ih godina. Tada je koštala samo 1, 98 dolara i skoro svako si je mogao priuštiti. U prvih šest mjeseci prodano je preko 20 miliona, a osim zabave donijelo je i neka politička prepucavanja. Tadašnji Sovjetski Savez je optužio Ameriku da prodaje "bezdušni“ kapitalistički proizvod, a japanska vlada je na kratko zabranila korištenje hula hopa jer su se bojali da će izazvati "nepristojno ponašanje zbog vrćenja kukovima“.

[SLIKA]5[/SLIKA]Skateboard

Nastao je 50-ih godina u Kaliforniji jer su surferi htjeli svoju omiljenu zanimaciju s valova prenijeti i na ulice. Isprva je naravno, kao i svi drugi novi proizvodi, postao vrlo popularan, ali se prodaja nekoliko puta smanjivala i povećavala. Konačno, danas imamo snowboarding kao ekstremni sport koji je nastao iz skateboardinga. Procjenjuje se da industrija snowboardinga i opreme za taj sport vrijedi preko preko 2,5 milijardi dolara.