Život stjuardesa
952

Naida Pekmezović: Sretna sam kad se sjetim šta sam sve vidjela, Sydney mi je najdraži grad

Piše: D. B.
Sydney (Foto: Klix.ba)
Avioni i putovanja su mnogima asocijacija na lagodan život ispunjen avanturama i uživanjem pa zbog toga zavide stjuardesama, stjuardima i pilotima koji nerijetko proputuju cijeli svijet. Među onima kojima je avion radno mjesto je i 27-ogodišnja bh. stjuardesa Naida Pekmezović koja radi za kompaniju Emirates iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, koja je u razgovoru za portal Klix.ba govorila o poslu kojim se bavi te svojim bogatim iskustvima i doživljajima.

Naida je rođena u Sarajevu, gdje je završila Filozofski fakultet, a o poslu kojim se trenutno bavi prethodno nije ni razmišljala. Sve se dogodilo spontano te je sada njen život u Dubaiju.

"Nikada nisam pomišljala da budem stjuardesa, sve se dogodilo prebrzo i jednog jutra sam se probudila u Dubaiju. Na prethodnoj poziciji na kojoj sam radila bila sam okružena djevojkama koje su niz godina radile za bh. aviokompaniju i one su mi pričale svoja iskustva s putovanja i generalno opisivale mi taj posao. Srce mi nikada nije ni zatitralo u vezi s tim, niti sam imala one leptiriće u stomaku zamišljajući sebe kao stjuardesu. Za sve ovo je "krivac" moja majka koja je sasvim slučajno naišla na oglas kako Emirates traži stjuardese i stjuarde. Prijavila sam se, jer je ovo bio izazov za mene s obzirom na činjenicu da je teško postati dio tima ove aviokompanije te da su kriteriji visoki. Nedugo zatim sam obavila intervju, a kada sam poslije toga dobila svoj 'golden call', kako nazivaju taj poziv kada vam žele saopćiti da ste primljeni, bila sam posve zbunjena. Nisam ni očekivala da će se to dogoditi, međutim, za manje od dva mjeseca sam preselila u Dubai", izjavila je Pekmezović za portal Klix.ba.

Putovanja i lijepa iskustva glavni razlozi za zaposlenje

Neki smatraju da je stjuardima i stjuardesama za dobijanje posla ključna ljepota, no, to nije tako. Prije početka rada u avionima potrebno je uspješno proći detaljan i intenzivan trenažni proces i obuku.

"Kako i u svakom drugom poslu, ljepota može mnogo olakšati, iako je to sve površno i ne bit trebalo biti toliko važno ukoliko ste dobri u svom poslu. Ugodno je oku vidjeti lijepa i nasmijana lica kada ulazite u avion i vjerovatno je donekle to bitan faktor kada nas biraju. Od samog predavanja CV-a pa do dolaska u Dubai, sve je strukturirano i intenzivno, ali to je uvod u sve ono što vas čeka, jer slijedi dvomjesečni trening na Emirates trening koledžu. Trening se sastoji iz nekoliko oblasti, od upoznavanja modela aviona kojima letimo pa do sigurnosnog aspekta. Sve je dobro smišljeno kako bi se osoba pripremila za posao u zraku. Tokom treninga se koriste simulatori koji omogućavaju gotovo realne situacije u kojima gasite požar protupožarnim aparatom, imate situacije prinudnog slijetanja, kao i niz različitih vanrednih situacija. Cilj je posadu pripremiti na situacije koje se na svu sreću ne događaju toliko često, a i kada se dogode, bitan je ljudski faktor koji može mnogo doprinijeti pozitivnom ishodu", rekla je Naida.

Mnogi zavide stjuardesama na njihovim čestim putovanjima i iskustvima. Naida je priznala da su upravo to neki od glavnih razloga zbog kojih se djevojke i mladići odlučuju za ovaj posao. Ipak, osim pozitivne strane, postoji i ona negativna.

"To je jedan od najvećih razloga zbog kojih se ljudi prijavljuju. Dobivate platu na osnovu toga što putujete, a putujete doslovno u svaki dio svijeta. Prednosti je mnogo, upoznajete mnogo ljudi, jer na svakom letu imate drugu posadu. Ne znate te ljude, tek se upoznajete u avionu, a broj putnika koje vidite ne treba ni spominjati. Ovaj posao vam omogućava da vidite sva čuda ovog svijeta, hodate ulicama svjetskih metropola, jedete specijalitete, odsjedate u hotelima koje vrlo vjerovatno ne biste sebi mogli drugačije priuštiti, imate popuste na karte, hotele, restorane i slično. Ipak, postoji i druga strana, a to je da ste konstatno pospani i mogli biste spavati po cijeli dan, nemate izbalansiran život, ali je za mene sve ovo rješivo. Najveća moja boljka je to što mi nedostaju moji roditelji, prijatelji i one sitnice koje sam znala raditi kod kuće", kazala je Pekmezović.

Dosad je posjetila brojne zemlje svijeta, ali u njenom srcu posebno mjesto imaju Sydney i Australija.

"Sretna sam kada se osvrnem i sjetim gdje sam sve bila, šta sam sve vidjela, koju hranu sam jela. Teško je nabrojati sve zemlje koje sam posjetila, a da koju ne propustim. Ipak, Australija mi je definitivno najljepša, a Sydney najdraži grad. Taj grad osjećam kao svoj i kada dobijem taj let, niko nije sretniji od mene. Mjesečno svako od nas dobije svoj planirani raspored koji zna malo odstupati, a mi imamo malo udjela u njegovom kreiranju, jer možemo tražiti let koji bismo voljeli raditi pa u zavisnosti od potrebe kompanije pokušaju da nam izađu ususret", riječi su naše sagovornice.

Slobodno vrijeme se koristi za istraživanje

Slobodnog vremena ima, u početku se koristi uglavnom za odmor, no, kada se stekne navika, vrijeme se koristi i za upoznavanje svijeta.

"Slobodnog vremena ima. U početku sam ga koristila da se naspavam i razgovaram putem Skypea s roditeljima, a sada sam već stekla rutinu. Družim se s prijateljima, odlazim na plažu, upoznajem nove gradove", dodala je Naida.

Kao i u svakom poslu, lijepih trenutaka i zanimljivih situacija ima, kao i neugodnih situacija.

"Na internetu ćete pronaći mnogo situacija i stvari koje nerviraju stjuardese. Definitivno ih ima, pogotovo uzevši u obzir da s nama putuju ljudi iz svakog dijela svijeta te da svi imaju različite navike i običaje, ali ima i ljepote u tome. Nekada tačno znate s čime ćete se susretati u zavisnosti od toga koji let radite. Više ima lijepih i smiješnih situacija, na svu sreću. Susrećete se sa situacijama na koje vas nijedan trening ne može pripremiti, od poroda u avionu, preko nekih ozbiljnih medicinskih slučajeva, do gubitka najmilijih. Podijelit ću s vašim čitateljima, jednu lijepu priču iz aviona koja se dogodila na Božić prošle godine. Radila sam let za Brisbane, a jedna divna majka nam je došla u kuhinju i onako sramežljivo, šaputajući nas pitala da li bismo mogli uraditi nešto za nju. Naime, pripremila je paketiće za svoja tri dječaka i samo je željela da im ih uručimo. Moja kolegica i ja smo stavile kape Djeda Mraza na glavu, uzele paketiće i stavile ih na leđa. Došle smo do njih i rekle da smo pomagači Djeda Mraza te da smo sankama došli u avion. Oni su začuđeno gledali u nas, pomalo i uplašeno, ali su nas potom nagradili najtoplijim zagrljajem. Potom su nas počeli ispitivati gdje je Djeda Mraz i slično. Taj osjećaj se ne može prepričati kada imate priliku stvoriti ovako lijepu uspomenu djeci", otkrila je Pekmezović.

Zarada dodatni motiv

Osim putovanja i lijepih iskustava, motiv svih koji žele biti dio posade u avionu je i zarada.

"Imate osiguran smještaj s plaćenim računima, dobijate dnevnicu na svakom od putovanja i na vama je samo da mislite o tome kako se prehraniti. Iznos koji mjesečno primate je više nego dovoljan da uštedite dosta novca koji biste teško uštedjeli u BiH. Dubai je skup grad i nema tog novca koji ovdje ne možete potrošiti, jer svakog dana imate nešto novo za vidjeti. Istina je da možete ovim poslom voditi glamurozniji život i priuštiti sebi sve ono o čemu ste ranije mogli samo sanjati", iskrena je bila Naida.

Stjuardesa planira biti dok ne odluči da je vrijeme za vlastitu porodicu.

"Sve dok budem uživala u ovom što radim, dok budem imala podršku porodice i svog partnera, ostat ću u ovom poslu. Voljela bih se nakon ovoga vratiti poslu koji sam prije radila, ali vidjet ćemo kako će se sve odvijati", završila je Pekmezović.