Izum Air New Zealanda
35

Miran san tokom leta uskoro i za putnike ekonomske klase

DP
Aviokompanija Air New Zealand prijavila je patent koji pomaže putnicima aviona da se odmore tokom leta, čak i kada putuju u ekonomskoj klasi.

Riječ je o proizvodu koji je nastao nakon trogodišnjeg istraživanja, razvoja i testiranja, na temelju iskustva više od 200 klijenata iz Aucklanda.

Postoje ljudi koji mogu spavati bilo gdje, bilo kada i u različitim položajima. Uspravna sjedišta i skučeni prostor između njih nisu prepreka da utonu u dubok san. Ipak, puno je više putnika koji ne mogu spavati tokom putovanja. Jastuci za vrat nisu dovoljno udobni, a pomicanje naslona za glavu pogoršava situaciju. Vodoravni položaj tijela nužan je uvjet da bi čovjek mirno zaspao, a kreatori prototipa proizvoda koji se zove Economy Skynest krenuli su od ovog gledišta.

Economy Skynest je patent i čini ga šest kapsula za spavanje. Njihova dužina odgovara odrasloj osobi prosječne visine. Bit će postavljene u ekonomskoj klasi aviona, a točna pozicija još uvijek nije utvrđena.

Svaka kapsula dugačka je 200 centimetara i široka 58 centimetara. U njoj se nalazi jastuk, pokrivač, unutarnji džepovi i zavjesa koja čuva intimu putnika. Aviokompanija radi na ugradnji dodatnih pogodnosti kao što su lampe za čitanje i USB priključak.

"Jedan od problema s kojim se suočavaju putnici ekonomske klase na dužim letovima jest nemogućnost istezanja. Economy Skynest je direktan odgovor na ovaj izazov", navodi direktor tvrtke Mike Tod.

Hoće li se Skynest naći u oblacima?

Riječ je o izumu kompanije Air New Zealand. Uposleni se svakodnevno trude da putovanje u ekonomskoj klasi bude udobno jer dugi letovi dominiraju ponudom. Godine 2011. lansirali su tehnologiju Economy Skycouch koja pretvara sjedala ekonomske klase u krevete. Iz tvrtke navode da još uvijek nisu poslali službenu prijavu za dobivanje certifikata, ali koncept je dizajniran kako bi ispunio sve propise, piše CNN Travel.

Troškovi primjene još uvijek nisu utvrđeni. Razmatraju se različiti komercijalni prijedlozi i ekonomska održivost proizvoda. U avionu staje samo šest kapsula pa će potražnja vjerovatno biti velika.

"Potrudit ćemo se da putnici ekonomske klase na dugim letovima dobiju priliku uživati u Skynestu kako bi odmorni stigli na odredište", kaže generalni menadžer za unapređenje iskustva korisnika Nikki Goodman.

Konačna odluka o uvođenju Skynesta bit će donesena 2021. godine, a testiranje se planira u oktobru na liniji Auckland - New York. Let traje 17 sati i 40 minuta u jednom pravcu, što ga čini jednim od najdužih na svijetu.