Uslijed ekonomske krize
0

Manje turističkih putovanja ove zime

Sarajevo-x.com
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija
Broj turističkih putovanja ove će zime biti manji nego prošle sezone, a taj će se negativni trend produžiti i na čitavu godinu, ističe najnovije istraživanje navika potrošača konsultantsko-revizorske kompanije Deloitte.

Čak 66 posto ispitanika planira smanjiti potrošnju na godišnjim odmorima, a dobar će se dio radije odmarati kod prijatelja ili rodbine nego u hotelima i odmaralištima.

Prema Deloitteovom istraživanju, čak 40 posto ispitanika neće se odlučiti na putovanje tokom decembra i prve polovine januara, dok ih jedna četvrtina izjavljuje da planira skratiti svoje zimsko putovanje za nekoliko dana. Gotovo polovina će u 2009. putovati rjeđe nego prijašnjih godina.

Kao glavni razlog za ova smanjenja ispitanici navode zabrinutost zbog općeg stanja globalne ekonomije, a tu su i visoke cijene prevoza i smještaja. Čak polovina ispitanika žali se da, za razliku od ranijih godina, nema viška novca koje bi inače potrošili na putovanja. Stoga se očekuje da će se potrošači orijentisati na kraća putovanja i bliža odredišta, koja neće toliko opteretiti kućni budžet.

Naime, polovina ispitanika planira skratiti broj noćenja, a povrh toga će štedjeti i na izlascima i dodatnim aktivnostima tokom svog odmora. Turisti se više neće olako hvatati svojih novčanika, pa će tako čak 66 posto obraćati više pažnje na potrošnju na odmoru. Više od 40 posto potrošača ove će se zime odmarati kod prijatelja ili rodbine umjesto u hotelu. Gotovo tri četvrtine ispitanika neće fiksno odrediti datum povratka s putovanja, već će ga uskladiti sa svojom potrošnjom.

No, uprkos teškim vremenima po ekonomiju, “zelena putovanja” i dalje sve više interesiraju potrošače. Tako čak 48 posto ispitanika izjavljuje da će zaštitu okoliša uzeti u obzir pri planiranju svog putovanja, što je povećanje od sedam posto u odnosu na prošlu godinu. Prema Deloitteovom istraživanju, putnici očekuju od hotela u kojima odsjedaju da recikliraju te koriste energetski učinkovitu rasvjetu i proizvode za čišćenje koji ne štete okolišu. Uprkos nepovoljnim ekonomskim trendovima, ulaganja u “zelene” tehnologije, iako isplativa tek dugoročno, mogla bi turističkim destinacijama donijeti tržišnu prednost pred konkurencijom.

Online istraživanje, koje je naručio Deloitte, provedeno je tokom novembra 2008. godine. Istraživanjem je obuhvaćeno preko hiljadu ispitanika.