Povezivat će dvije zemlje
492

Danska i Njemačka grade najduži podvodni tunel na svijetu s kombinacijom ceste i željeznice

D. B.
Tunel će biti izgrađen u Baltičkom moru na dubini do 40 metara te će skratiti vrijeme putovanja između Danske i Njemačke. Otvaranje tunela je planirano za 2029. godinu.

Planiranje tunela pod nazivom Fehmarnbelt Tunnel (Fehmarnbelt Fixed Link) je trajalo duže od deset godina, a izgradnja je počela 2020. godine i to nekoliko mjeseci nakon završetka radova na privremenoj luci na danskoj strani. U ovoj luci će se nalaziti fabrika koja će proizvesi 89 ogromnih betonskih dijelova koji će sačinjavati pomenuti tunel.

"Prva proizvodna linija će biti spremna do kraja ove ili početka sljedeće godine. Do početka 2024. ćemo biti spremni da uronimo prvi element tunela", izjavio je direktor danske kompanije Femern A/S koja je zadužena za projekt.

Tunel će biti dug 18 kilometara i jedan je od najvećih evropskih infrastrukturnih projekata s budžetom većim od 7 milijardi eura. Poređenja radi, tunel koji povezuje Englesku i Francusku (Eurotunnel, Channel Tunnel, Chunnel) dug je 50 kilometara, završen je 1993. godine, a koštao je 12 milijardi funti sadašnje vrijednosti. Iako je duži od Fehmarnbelt Tunnela, Eurotunnel je napravljen bušenjem pomoću mašina, a ne uranjanjem unaprijed napravljenih dijelova tunela.

Novi tunel je dizajniran kao alternativa trajektnoj liniji iz Rodbyja i Puttgardena, koja godišnje prevozi milione putnika. Vožnja trajektom traje 45 minuta, vozom će to vrijeme biti smanjeno na sedam, a automobilom na 10 minuta.

Kad bude završen, ovaj tunel će biti najduži na svijetu koji kombinuje cestu i željeznicu. Sastojat će se od dva smjera s duplim trakama, koje će razdvijati servisni prolaz, a dio njega će biti i dva željeznička kolosijeka. Pozitivan utjecaj će se odnositi i na teretne kamione te vozove jer će tunel kreirati rutu između Švedske i Centralne Evrope koja će biti za 160 kilometara kraća od današnje.