Pazite na ponašanje
9

Najgore stvari koje ljudi rade u restoranima

DP
Foto: Ilustracija/Unsplash
Foto: Ilustracija/Unsplash
Određena mjesta koja posjećujemo zahtijevaju određeni način ponašanja i ne možemo raditi što želimo.

Ljudi redovito jedu u restoranima, ali to ne znači da bi se tamo trebali ponašati kao u udobnosti svog doma, piše Huffpost.

Naime, u restoranima postoje određena pravila ponašanja i ljudi bi ih morali poštovati. Neka od njih izdvajamo ovdje.

Konstantno ste na mobitelu

Ako vas netko nazove dok ručate u restoranu, najbolje bi bilo izaći ispred restorana ili otići do toaleta i obaviti razgovor.

"Ljudi ne moraju slušati priče o vašem poslu tijekom ručka", kaže Patricia Rossi, stručnjakinja za pristojnost.

Osim telefonskih poziva, poželjno je svoj mobitel držati u torbi ili džepu, pa čak i stišati zvono, staviti na zrakoplovni način ili ga potpuno isključiti dok jedete u restoranu.

"Ne volim mobitele na stolu za kojim trebam jesti", kaže Jodi R.R. Smith, predsjednica stranice za pokretanje novog biznisa Mannersmith Etiquette Consulting.

"Prije svega, oni su prljavi. Bili su na vašim ušima, kosi, džepovima, pljuvali ste po njima i ispadali su vam na pod", dodaje Smith.

Drugi razlog je ometajući čimbenik. Osim ako nemate prilično dobar razlog držati svoj mobitel na stolu, onda nema razloga gledati u njega dok se nalazite na ručku s nekim.

"Kada sam u restoranu s nekim, smisao je u tome da uživamo u društvu jedno drugog. Želim da mi fokus bude na ljudima oko mene. Ako ću buljiti u mobitel, mogu ostati i kod kuće", navodi Smith.

Pokazivanje prstom prema konobarima

"Nikada ne biste trebali uperiti svoje prste u konobare ili divljački mahati rukama. Sve što trebate učiniti je uspostaviti kontakt očima, nasmijati se i klimnuti glavom i oni će doći", kaže Rossi.

Ako vaš konobar nije tu ili vas ne vidi, možete pokušati zaokupiti pažnju drugog konobara ili ustati i pitati za njega.

Odbijanje upiranja prstom u nekoga je stvar poštovanja i sudeći prema onome što Rossi kaže, zlatno pravilo restorana.

"Razmislite o tome kako biste voljeli da netko tretira vas ili vaše dijete ili roditelja, da ste konobari", zaključuje ona.

Stvaranje buke

Lijepo je voditi ugodan razgovor ako se nalazite u grupi ljudi, ali trebali biste biti svjesni drugih ljudi koji se nalaze oko vas i jedu.

"Smijanje i sve to je sjajno, ali ono što nije u redu, to su pijani, bučni i glasni ljudi. Ne budite ta pijandura koji sramoti ljude za stolom", objašnjava Rossi dalje.

"Stvar je u tome da trebamo imati dobre manire gdje god se nalazimo. Svako mjesto podrazumijeva različit način ponašanja. Restorani s glasnom muzikom omogućavaju posjetiteljima voditi glasne razgovore. Manire nisu robotske, niti su uklesane u kamen, pojedinac treba zastati, promotriti atmosferu i onda svoje ponašanje prilagoditi situaciji", kaže Patricia.

Ne obraćate pažnju na svoju djecu

Naravno, djeca će uvijek biti djeca, ali način na koji se odrasli nose s teškim situacijama može pokazati koliko obzira imaju prema drugima.

"Nepristojno je dopustiti djeci vrištati. Moramo imati obzira prema drugim ljudima koji su tu došli kako bi se opustili", kaže Diane Gottsman, nacionalna stručnjakinja za ponašanje i osnivačica Škole ponašanja u Teksasu.

"Sklonite ih dok se ne smire ili, jednostavno, ne dovodite djecu koja su iscrpljena i mrzovoljna u restoran. Ne krivite djecu, ona se samo ponašaju kao djeca", dodaje ona.

Iako je ovo situacija u kojoj bi, možda, bilo razumljivo izvaditi mobitel, roditelji bi trebali pažljivo pristupiti ovome.

"Prošli tjedan sam vidjela kako se nečije dijete zabavlja gledajući glasno pojačan crtić na iPhoneu", dodaje Rossi.

Izražavanje tjelesnih funkcija u javnosti

"Podrigivanje, kao i drugi plinovi, trebali bi biti ograničeni, kao i prekomjerni kašalj ili puhanje nosa za stolom. Ako morate ispuhati nos, ispričajte se", kaže Smith.

Naravno, ni žvakanje se ne smije zaboraviti.

"Žvačite zatvorenih usta i nemojte u isto vrijeme žvakati i pričati. Ne uzimajte velike zalogaje hrane", dodaje Smith.

"Iako u nekim kulturama tako rade, ipak biste trebali prinositi hranu svojim ustima, a ne glavu naginjati prema hrani", dodaje.

Uzimanje hrane bez dozvole

Ne uzimajte hranu iz tuđeg tanjura bez prethodnog dopuštenja i, ako to i učinite, ne činite to priborom koji vam je već dodirivao usne.

"Nepristojno je uzimati nešto iz tuđeg tanjura bez dozvole. Neki ljudi samo uzmu nekoliko pomfrita ili strpaju prste u svoj umak i ponude vam kušati. S druge strane, postoje i oni koji kažu da neće ništa naručiti, jer nisu gladni, a onda uzimaju iz tuđih tanjura", kaže Gottsman.

Ako jedete s prijateljima ili obitelji i želite dijeliti jela, razgovarajte o tome unaprijed. Možete čak pitati je li moguće hranu podijeliti na odvojene tanjure. Ako želite samo malo probati, pričekajte da vam vaš partner to ponudi ili ljubazno pitajte. Gottsman je također preporučila korištenje tanjura za kruh.

Podizanje nogu 

Čak i ako neka ustanova ima ležerniju atmosferu, veoma je nepristojno podizati noge na stol ili stolicu (osim ako nemate značajan razlog, poput neke ozljede).

"To nije vaš dom! Ne dižite noge na drugu stolicu. Ljudi jedu i ne žele vidjeti vaše natikače ili stare cipele", kaže Patricia Rossi.

Kupate se u parfemu

Manire se temelje na obziru prema drugima. Stoga, kada večerate u javnosti, dobro je imati na umu mirise i kako oni mogu utjecati na druge. Za Patriciju, to podrazumijeva doziranje količine parfema koji stavljate.

"Smanjite svoje prskanje na minimum. Može utjecati na hranu ljudi. Ne pojavljujte se  utopljeni u bocu parfema", kaže ona.

Očekujete da vaš partner plati 

U poslovnim i formalnim situacijama odlazaka u restorane, opće pravilo etike je da ako nekoga pozovete na obrok, vi ga plaćate. Tako da je najbolje posegnuti za čekom kada stigne račun, a ne čekati vidjeti hoće li druga osoba prva uzeti novčanik.

Ako jedete ležerni obrok s prijateljem, nemojte ni tad pretpostavljati da će on platiti. Samo pogledajte jeste li pojeli otprilike isto, i ako jeste, podijelite račun ravnomjerno.

Napojnica

"Uglavnom dajem standardnih 20 posto za napojnicu. Ako su me ignorirali i izlazili pušiti, možda bih dala 15 posto, ali nikada manje od toga", kaže Smith.

"Umjesto da smanjujem napojnicu, razgovarala bih s menadžerom", dodaje.

Patricia Rossi i Diane Gottsman rekle su kako loša usluga ne mora nužno biti greška konobara i da ne vrijedi kažnjavati druge zbog greške jednog čovjeka.

"Ako vam je kasnila hrana, možda je u pitanju neka nezgoda u kuhinji, ali ljudi su, ipak, žurili. Možete razgovarati s menadžerom i možda će vam on smanjiti račun. Ipak, ako ne možete podnijeti ostaviti tih 20 posto, ostanite kod kuće", zaključuje Patricia.

B.K.