Moda i ljepota

Otkriveno molekularno jedinjenje koje uništava bakterije i ćelije raka

Sarajevo-x.com
Foto: Reuters
Izraelski naučnici objavili su da su pronašli način na koji bi antimikrobiološki peptid mogao napadati određene uobičajene bakterije.

Profesor Amram Mor i njegove kolege sa Instituta za tehnologiju (Technion-Israel) kreirali su mikrobiološki peptid, malu molekulu načinjenu od kratkih lanaca amino-kiselina, koji napada bakteriju Pseudomonas aeruginosa, odgovornu za veliki broj različitih infekcija.

Korisna osobina peptida – njihova karakteristika da napadaju i uništavaju različite žive objekte, od bakterija do ćelija raka – čini ih i veoma teško primjenjivim na određene infekcije. Njihovim nepredvidivim djelovanjem mogu biti uništena i normalna crvena krvna zrnca.

Mor i njegove kolege otklonili su nekoliko amino-kiselina na jednom kraju dermaseptin peptida i zamijenili ih molekulom masne kiseline. Istraživanje je prvi put pokazalo da masna kiselina može zamijeniti dio skraćenog peptida, što će umanjiti troškove proizvodnje takvih peptida, naveli su naučnici.

Ova promjena učinila je navedeni peptid preciznim u uništavanju bakterije P. Aeruginosa, dok su ostale bakterije ostale netaknute. Također, ovaj novi peptid imao je 60% manju vjerovatnoću negativne interakcije prema crvenim krvnim zrncima.