Moda i ljepota
0

Etikete sa detaljnijim pregledom sastojaka u hrani

FENA
Neki od najvećih svjetskih proizvođača hrane i pića zajednički su se obavezali da evropskim potrošačima ponude potpunije informacije o sadržaju masnoća i šećera na etiketama svojih proizvoda.

U nastojanju da suzbiju rastući problem gojaznosti u Evropi, kompanije Coca-Cola Co, Danone, Kellogg, Kraft Foods, Nestle, PepsiCo i Unilever odlučile da ubuduće ističu uočljive informacije o količini kalorija u svojim proizvodima na prednjoj strani pakovanja, a detaljniji pregled hranljivih sastojaka (uključujući šećer, masnoće, so i ugljene hidrate) na zadnjoj.

Te informacije će obuhvatati količinu masnoća i šećera po jednom obroku i preporučenu dnevnu količnu, prenose agencije.

Pokrenuta inicijativa je dio dobrovoljne šeme na nivou cijele prehrambene industrije koju je inicirala konfederacija proizvodjača hrane i pića CIAA u okviru mjera za suzbijanje gojaznosti u Evropskoj uniji.

Kompanije planiraju da pakovanja s novim etiketama počnu da iznose na tržište do kraja ove godine.

EU i SAD su u maju saopštile da žele da svoju zdravstvenu politiku usmjere na borbu protiv gojaznosti koja postaje problem među omladinom u tim zemljama.

Zvaničnici EU procjenjuju da u Evropi ima oko 204 miliona ljudi s prekomjernom težinom i 61 milion gojaznih.