lifestyle
0

Kina zabranila TV reklamu za Nike

NINA
Kina je zabranila TV reklamu za Nike u kojoj se prikazuje američka košarkaška zvijezda LeBron James u okršaju s animiranim kung-fu majstorom, navodeći da reklama vrijeđa kinesko nacionalno dostojanstvo.

Reklama nazvana "Odaja straha" prikazana je na nekoliko lokalnih kineskih TV stanica te na državnom sportskom kanalu prije nego što je povučena s televizije prošloga mjeseca. U njoj James u okružju poput onih na videoigricama pobjeđuje kung-fu majstora, dvije žene u tradicionalnim kineskim nošnjama i par zmajeva, koji se smatraju svetim simbolom u tradicionalnoj kineskoj kulturi.

Reklama "krši pravila koja propisuju da sve reklame u Kini moraju držati do nacionalnog dostojanstva te poštivati domovinsku kulturu", navodi se u izjavi državne administracije za radio, film i televiziju objavljenoj na njezinoj web stranici. "Reklama također krši pravila kojima se zahtijeva da reklame ne smiju huliti na naciju i kulturu."

U izjavi se dodaje da je "reklama prouzrokovala gnjevne reakcije kineskih gledalaca.", ali se nije navelo zašto se smatra uvredljivom. No komunistički dužnosnici su osjetljivi na upotrebu kineskih simbola od Zapadnjaka, te su se vjerojatno posebno razljutili jer je reklama za Nike prikazala pobjedu stranca.