lifestyle
0

Farmaceutske kompanije trpe kritike zbog marketinga

FENA
Farmaceutske kompanije troše dvostruko više novca na ubjeđivanje ljekara da prepisuju njihove lijekove nego što izdvajaju za istraživanje boljih medikamenata.

To je podatak koji se iznosi u najnovijem izvještaju međunarodne organizacije za zaštitu potrošača - Consumers International koja tvrdi da je otkrila obilje zloupotreba u farmaceutskoj industriji, prenosi BBC.

Jedna od navedenih primjera je i farmaceutska kompanija koja je, tokom tri godine, potrošila skoro 230 miliona eura za nedopuštene poklone za više od hiljadu ljekara.

Izvještaj ukazuje i na zapanjujući manjak javnosti dostupnih informacija o skoro 60 milijardi dolara koji se svake godine utroše na promociju novih farmaceutskih proizvoda.

Ričard Lojd, generalni direktor organizacije Consumers International kaže da su željeli da skrenu pažnju javnosti na način na koji kompanije reklamiraju proizvode dok istovremeno tvrde da, oslanjajući se na poverenje potrošača, djeluju na društveno prihvatljiv način.

Ričard Lojd, međutim, tvrdi da farmaceutska industrija stalno krši sopstvena pravila ponašanja u ovoj oblasti i da organizacija Consumers International traži od vlada da, uvođenjem novih i strožijih propisa, primoraju kompanije da troše mnogo manje para na reklamiranje lijekova i uticanje na ljekare i potrošače.