Bh. premijera
201

Vozili smo novu Opel Astru: Stigao je novi odlikaš svog razreda

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Sa dolaskom proljeća stigao je i cijeli niz noviteta na tržište automobila u Bosni i Hercegovini. Jedan od najvažnijih svakako je i nova Opel Astra, tradicionalni miljenik kupaca u našoj zemlji. Napravili smo prve kilometre sa šestom generacijom popularnog kompakta i provjerili koje sve novosti donosi.

Dinamičkom prezentacijom u Sarajevu i testnim vožnjama do Konjica danas je u Bosni i Hercegovini predstavljena i nova Opel Astra koja možda donosi i najveći zaokret u filozofiji ove marke do sada.

Zahvaljujući posebno kratkom prednjem prevjesu, nova Astra je samo 4,0 mm duža od prethodnog modela, uprkos znatno povećanom međuosovinskom rastojanju od 2.675 mm (+13 mm). Bez obzira na mišićav, samouvjeren stav, praktičan prtljažnik nove Opel Astre sa podesivim podom i dalje nudi vozaču i četiri putnika 422 litra zapremine.

Nova generacija je dizajnirana i razvijena u Opelovom sjedištu u Rüsselsheimu gdje je proizvodnja počela ove jeseni. Kako smo već i navikli od prethodnih generacija Astre, tako i ova donosi inovacije u kompaktnu klasu koju su kupci ranije poznavali samo od skupljih automobila iz viših klasa.

Na primjer, Astra šeste generacije ima najnaprednija svjetla u klasi, pa najnovija evolucija adaptivnog Intelli-Lux LED Pixel svjetla dolazi direktno iz Opel Insignije, te sa 168 LED elemenata, definitvno postavlja nove standarde u klasi po pitanju svjetala.

Njemački proizvod u svakom detalju

Iako je Opel dio Stellantis grupacije i nova Opel Astra dijeli tehnologiju i platformu sa Peugeotom 308, ova marka ističe njemačke kvalitete svoje kompaktne uzdanice, kako svakim dizajnerskim detaljem, tako i ugođajem u vožnji.

Tako se pravi skok u vremenu dogodio u unutrašnjosti nove generacije Astre. Sa potpuno digitalnim Pure Panel-om, analogni instrumenti ostaju u historiji. Umjesto toga, novi interfejs sa svježom, modernom grafikom nudi korisnicima čisto, intuitivnije iskustvo. Putnici mogu intuitivno upravljati novom Astrom putem izuzetno širokih ekrana osjetljivih na dodir, baš kao pametnim telefonom. Opelovi dizajneri i inženjeri su se veoma potrudili da vozač dobije sve potrebne informacije i korisne opcije rada, ali da nije opterećen suvišnim podacima ili funkcijama. Osim toga, ključnim postavkama kao što je kontrola klime i dalje se može upravljati preko fizičkih prekidača i dugmadi.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ono što smo se u vožnji uvjerili da je Opel definitivno zadržao izuzetan komfor sjedenja i nastavlja svoju posvećenost predanom razvoju sjedišta. Tako prednja sjedišta, razvijena u zasebno u Opelu, imaju AGR (Aktion Gesunder Rücken eV) certifikat i, sa svojom uzornom ergonomijom, izuzetno su udobna, posebno na dugim putovanjima.

Također, u vožnji vozaču pomažu najsavremeniji sistemi pomoći u rasponu od head-up displeja do poluautomatskog Intelli-Drive 2.0 sistema pomoći i Intelli-Vision kamere od 360 stepeni.

Od klasičnih do elektrificiranih motora

Jedna od najvećih novosti koje je donijela nova Astra je prelazak na elektrifikaciju i hibridne motore, dok naknadno stiže i potpuno električna verzija. Itekako prigodno uz munju na maski!

Od samog starta proizvodnje šeste generacije Astra je dostupna sa snažnim plug-in hibridnim električnim pogonom, ali u ponudi su i dalje i vrlo efikasni i štedljivi benzinskim i dizel motori. Danas smo imali priliku isprobati sve tri opcije, pa smo krenuli od najsnažnije koja je bila dostupna, dakle priključni hibrid od ukupno 180 KS.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ovako pogonjena Astra kombinuje najbolje iz svijeta motora sa unutrašnjim sagorijevanjem i električnog pogona, pa tako 1,6-litarski turbobenzinac u kombinaciji električnim motorom koji je integrisan uz mjenjač i energiju crpi iz 12,4 kWh Litijum-jonske baterije nudi ukupnu sistemsku snagu od 180 KS i čak 360 Nm okretnog momenta. Ovakav pogonski sklop nudi potpunu prilagodljivost pa smo hibridnu Astru iz grada izvezli vozeći samo na električni pogon, bez buke i potrošnje goriva, na autocesti smo koristili hibridni način rada koji pruža odlično upravljanje energijom i održava potrošnju goriva minimalnom, dok smo na zavojitim cestama isprobali punu sistemsku snagu koja ovu Astru čini vrlo brzim i zabavnim automobilom.

Ono od čega hibridna Astra, ipak, ne može pobjeći je činjenica da dva pogonska sklopa i baterija imaju pozamašnu težinu, pa ovako pogonjena Astra teži tačno 1.603 kilograma dok benzinska Astra sa 130 KS teži znatno manje, tačnije samo 1.266 kilograma.

Upravo zahvaljujući tako maloj težini za kompakt ovih proporcija Astra sa 1.2 Turbo motorom od 130 KS i 230 Nm okretnog momenta se vozi neočekivano elastično i ugodno. Uz sjajnu zvučnu izolaciju i ugodna sjedišta uvjereni smo da upravo ovaj otor predstavlja idealan izbor za Astru. Ostaje samo dilema da li birati ručni mjenjač ili automatik. Iako više volimo sami birati stepene prenosa, čini nam se da Astri uz ovaj motor ipak puno bolje odgovara uglađeni EAT8 automatik.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Jednako dobar izbor predstavlja i 1,5 litarski dizelaš od 130 KS, koji je uz još više obrtnog momenta, čak 300 Nm, elastičniji i štedljiviji od benzinca. U prosjeku troši jednu litru goriva manje nego benzinac, ali treba napomeuti da u oba slučaja govorimo o zaista skromnoj potrošnji goriva. Dizel će tako trošiti od 3,8 do 5,1 litara goriva, dok će benzinac trošiti od 4,8 do 6,5 litara.

Inače u ponudi motora za novu Astru raspon snage se kreće od 110 KS do 130 KS kod benzinskih i dizel varijanti, te od 180 do 225 KS snage sistema sa plug-in hibridnim varijantama. Šestobrzinski ručni mjenjač je standardan na benzinskim i dizel motorima, dok opciju predstavlja osmostepeni automatski mjenjač za snažnije verzije tih motora, a na elektrificiranim plug-in hibridima savremeni automatik dolazi kao dio serijske opreme.

Astra je pristupačna koliko vi želite da bude

Uz premijeru i prve utiske iza volana nove Astre upoznali smo se i sa cijenama nove Astre, a uz sveopšti trend poskupljenja novih automobila, mora se priznati da su se u Opelu potrudili da ponude privlačnu i pristupačnu opciju za novu Astru.

Tako Opel u BiH očekuje da će najprodavaniji model biti Astra Edition 1.2 Turbo sa 110 KS i 6-stepenim ručnim mjenjačem, koja samo od osnovne opreme već ima automatsku klimu, parking senzore naprijed i nazad, aluminijumske felge, digitalne instrumente, električne podizače svih stakala, LED svjetla, pokretanje bez ključa, ili ukratko zaista potpunu opremu koja ne zahtjeva nužne doplate. Tako opremljena i pogonjena Opel Astra na nađem tržištu košta 38.002 KM do registracije, te će definitivno predstavljati jednu od najpoželjnijih opcija u ovoj klasi.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Naravno, Opel vas neće spriječiti da se zaigrate sa izborom motora, pa se tako Astra sa priključnim hibridom PHEV od 180 KS i automatskim 8-stepenim mjenjačem, te Edition paketom opreme nudi za 67.339 KM.

Vezani članci