"Don’t Look Up"

Leonardo Di Caprio i kraj planete Zemlje: Pogledali smo najiščekivaniju komediju godine

Piše: Ines Mrenica
Leonardo Di Caprio u novom hitu
Netflix je objavio komediju "Don’t Look Up" koju krasi niz zvučnih celebrity imena, a govori o katastrofalnoj prijetnji uništenja planete zahvaljujući zalutalom kometu. I to nije sve, jer Meryl Streep je predsjednica Amerike.

Najveći božićni hit ove godine neće biti još jedna topla priča o bradatom djedici i obiteljskim vrijednostima već urnebesna komedija o paničnom iščekivanju apokalipse. Klimatske promjene, smeće i razne pošasti uvelike su u fokusu preokupacija svjetskih lidera, zabrinutih za našu budućnost. Maske, zaključavanja i boosteri su nam već ukrali Božić, pa nije slučajno da u ovim danima blijedi interes za onog Kevina, koji je uvijek sam kod kuće. Jer, najgore prijelomne vijesti u historiji čovječanstva su stigle.

Prema scenariju i režiji Adama McKaya ("The Big Short" i "Anchorman") u upravo objavljenom Netflixovom filmu "Don't Look Up" dvoje eksperata odlaze na veliku svjetsku turneju kako bi upozorili čovječanstvo na kometu, koja se približava Zemljinoj orbiti i donosi veliko uništenje. Leonardo di Caprio i Jennifer Lawrence su naučnici kojima se pridružuje ekipa iz snova. Meryl Streep kao predsjednica SAD-a, Johan Hill kao njen savjetnik, a tu su i Timothée Chalamet, Cate Blanchett, Chris Evans, Rob Morgan i Ariana Grande.

Jennifer Lawrence i Leonardo Di Caprio u filmu
Jennifer Lawrence i Leonardo Di Caprio u filmu "Don’t Look Up"

Zasnovano na istinitim događajima koji se nisu dogodili

Studentica astronomije na Sveučilištu Michigan State, Kate Dibiasky (Jennifer Lawrence) otkriva postojanje neidentificirane komete. Njen profesor, dr. Randall Mindy (Leonardo Di Caprio) izračunava da putanja kometa prelazi onu Zemljinu i da će se udar dogoditi za otprilike šest mjeseci, pri čemu će i kompletno čovječanstvo biti uništeno. Njih dvoje putuju u Bijelu kuću kako bi predstavili svoja otkrića, ali ih predsjednica Janie Orlean (Meryl Streep) zasipa apatijom. Pokušaj informiranja stanovništva također ne uspijeva, ali kada se predsjednica uplete u seksualni skandal, odlučuje najavom apokalipse skrenuti pažnju sa svog problema.

Vijest konačno postaje viralna, a najavljuje se i lansiranje svemirskog broda koji može preusmjeriti kometu. Međutim, operacija biva otkazana kada tehnološki milijarder otkrije da se kometa sastoji od trilona dolara vrijednih dragocjenih minerala, kojih više nema na Zemlji. Svijet postaje ideološki podijeljen između onih koji zahtjevaju potpuno uništenje komete i onih koji osuđuju neopravdani alarmizam. Ima i onih koji misle da on uopće ne postoji, što svijet vodi u katastrofu.

Meryl Streep kao predsjednica SAD-a

Kako su mediji u Americi davno izbrisali granice između politike i televizijskog show programa, nastaje opća konfuzija. Zabrinuti naučnici postaju zvijezde realityja katastrofe, političari nastavljaju biti oportunisti, a pohlepne korporacije postaju još nezasitnije. Teško je reći ko je od glumaca u Netflixovom filmu bolji. Svi su na visini zadatka, a Leo Di Caprio ponovo dokazuje zašto je jedan od najplaćenijih zvijezda današnjice. Njegov lik predstvalja sve one pametne ljude koji u incidentnim situacijama dobivaju napade panike, dok oni drugi jednostavno bulje u TV.

Komedija "Don’t Look Up" ismijava sve ono što proživljavamo u aktuelnom vremenu i zato nema adekvatnijeg projekta da zaokruži godinu za nama. Teror iščekivanja najgorih vijesti po principu priče o dječaku koji je upozoravao na vuka, niko više ne shvata ozbiljno. Klimatske promjene i prirodne katastrofe niko ozbiljno ne percipira dok se ne nađe u nekoj vodi do koljena ili ga ne odnese tornado. Ne treba posebno isticati komentare koji prate Di Caprijev aktivizam na polju ekologije, koji nerijetko uključuje i njegove poruke vezane za bosanskohercegovačke rijeke.

Laganje je uništilo percepciju vijesti. Nešto slično smo vidjeli u filmu "Wag the Dog" (1997.), gdje se seksualni skadnal predsjednika pokušava zasjeniti fabriciranim ratom u Albaniji. U filmu su vidljivi i uticaji projekata "Deep Impact" (1998.) i "Armagedon" (1998.). "Don’t Look Up" je film pitkog humora i jednostavne radnje, uz koji vam preostaje samo da se zabavite. Jer, nama svakako nikakav armagedon ne treba. Mi smo već nepovratno na putu samouništenja.

Dobra vijest je da se znamo zabaviti i našaliti na vlastiti račun i zato "Ne gledaj gore"!