Klix.ba u oblacima
423

Intervju 3.000 metara iznad zemlje: Feđa Štukan o muzici, glumi, letenju...

L. Kajić
Šta je žirokopter, koliko se razlikuje od drugih letjelica i zašto važi za najsigurniju letjelicu na svijetu? Feđa Štukan, glumac, pisac, muzičar i pilot, pristao je obaviti intervju za Klix.ba 3.000 metara iznad zemlje, te je pričao o letenju, knjizi, glumi, novim projektima...

U svojoj knjizi "Blank", koju je javnosti predstavio krajem 2019. godine, Štukan akcenat stavlja na letenje i želju koja se rodila u djetinstvu, kada je sa majkom na aerodromu prvi put vidio pilota i stjuardese. Kroz nešto više od 200 stranica "Blanka", čitatelji imaju priliku zakoračiti u svijet čovjeka koji je ljubav pronašao u kokpitu letjelice.

"Brzo je bilo jasno da je onaj koji je izmislio krilaticu da je 'heroin kao da letiš' nikad nije poletio u životu", naveo je Štukan u "Blanku", opisujući svoj prvi let. I zaista, u stranicama knjige koja čitatelje vodi na prve frontove, u minska polja, na sarajevski i berlinski asfalt u svim njihovim oblicima, pa čak i unutar zidova ludnice - svjetlo na kraju tunela predstavljaju let, avioni i oblaci.

Kroz razgovor koji smo održali tri kilometra iznad zemlje, Štukan govori o nekoliko novih pjesama koje je nedavno snimio, pripremi predstave "Sporedni čovjek" na kojoj radi sa glumačkim ansamblom Kamernog teatra 55, ali i tome kako zapravo funkcioniše žirokopter i zašto je to najsigurnija letjelica na svijetu.

"Autonomija žirokoptera sa jednim rezervoarom goriva od 80 litara je 4-5 sati leta, crusing brzina 150 kilometara na sat, domet preko 700 kilometara. Minimalna brzina žirokoptera je 35 kilometara na sat, što je idealno za panoramsko razgledanje, preporučena visina leta između 300 metara i tri kilometra", kaže Štukan.

Visinski rekord letjelice je 8,1 kilometara i drži ga upravo model AutoGyro MTO Sport-model u vlasništvu Funflyja.

"Rotor žirokoptera je uvijek na auto-rotaciji, ne pokreće ga motor nego strujanje zraka, tako žirokopter može da nastavi sa letom i bezbijedno sleti čak i u slučaju otkaza motora, u principu, svako slijetanje žirokopterom se i obavlja bez korištenja motora, odnosno sa motorom u leru, dakle u slučaju otkaza motora, žirokopter će sletjeti sigurno, istom brzinom i istom lakoćom kao da je motor u funkciji", objašnjava, dodavši kako će žirokopter padati 40 kilometara na sat, a tlo će dotaći brzinom od 10 kilometara na sat.

Cijene leta variraju, ovisno o tome koliko daleko/dugo želite putovati žirokopterom. Naprimjer, do hrvatske obale će vam vremenski biti potrebno sat do sat i po leta, a detalje i lokacije koje želite obilaziti možete dogovoriti sa pilotom.

Dosegnuti oblake prstima više nije nemoguća stvar, a oni koji na krilima Funflyja jednom pogledaju svijet iz druge perspektive sigurno će se zaraziti adrenalinom i vratiti da naprave još jedan krug sa Štukanom.