Zahtjevi Operativne grupe
60

"Miral" zatvara vrata migrantima 15. novembra, neće biti ukinut voz za Bihać

M. N.
Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba
Ugovor potpisan između IOM-a i vlasnika privatnog objekta Miral u Velikoj Kladuši u kojem je smješteno oko 620 migranata ističe 15. novembra i nakon toga isti neće biti produžen.
Operativna grupa za koordiniranje aktivnost i nadzora nad migrantskom krizom u Unsko-sanskom kantonu (USK) zabranila je produžavanje ugovora za ovaj objekat i Biru jer nisu osnovani kao specijalizirane ustanove namijenjene za prihvat i smještaj tražitelja azila u okviru Ministarstva sigurnosti BiH.

Vlasnik Mirala Boris Horvat izjavio je za RTVUSK kako neće produžiti ugovor ako Operativna grupa donese takav zaključak jer prije svega poštuje zakone i propise nadležnih. Vlasnik Bire, u koje smješteno duplo više migranata se još nije oglasio.

Operativna grupa je uputila i dopis Željeznicama FBiH od kojih traži da obustave liniju za Sarajevo iz Bihaća i Tuzle. U dopisu su naveli kako je nedavno uvedena željeznička linija Sarajevo – Bihać uveliko doprinijela povećanju finansijske dobiti JP ŽFBiH d.o.o. Sarajevo te se ista pokazala kao puno ekonomsko opravdanje a posebno u periodu nekontrolisanog priliva ilegalnih migranata. Optužili su ŽFBiH da pomenuta željeznička linija služi za krijumčarenje ljudi jer se ovakvim osobama organizira i omogućuje prijevoz željezničkim saobraćajem, a što ima i obilježja krivičnog djela iz člana 189. KZBiH.

"U dopisu upozoravate JPŽFBiH d.o.o. Sarajevo i skrećete pažnju da na prvo mjesto ne stavljamo ekonomsku opravdanost nove željezničke linije jer na takav način ugrožavamo sigurnost građana USK-a velikim prilivom ilegalnih migranata. Prije svega ističemo činjenicu da je linija BH Talgo voza jedina svakodnevna željeznička linija koja saobraća u Unsko-sanskom kantonu, te ima veliki značaj za očuvanje radnih mjesta radnika Željeznica Federacije iz USK. Kada pišete o ekonomskoj isplativosti željezničke linije Sarajevo – Bihać, morate znati činjenicu da je pomenuta linija u ekonomskom smislu u cijelosti neisplativa jer su novčana i materijalna davanja za pomenutu liniju a koji čine stavku rashoda uveliko veća od stavke prihoda od navedene linije", kazali su iz Sindikata radnika ŽFBiH.

Ističu da upravo zbog opstojnosti 200 aktivnih radnih mjesta radnika JPŽFBiH na Unskoj pruzi te povezivanja teritorije BiH na relaciji Mostar – Bihać, ŽFBiH čine sve da ova željeznička linija opstane dok Vlada USK-a svoju zakonsku obavezu sufinansiranja željezničkog saobraćaja u cijelosti zanemaruje.

"U ovom slučaju, ŽFBiH postale su kolateralna šteta na relaciji migranti – nadležne institucije na svim nivoima u Bosni i Hercegovini koje su u konačnici zakazale u činjenju određenih zakonskih radnji, a sve u cilju kako bi se spriječio ulazak migranata u našu zemlju. Napominjemo da su ŽFBiH izvještavale i više puta tražile asistenciju nadležnih organa i institucija o problemima migrantske krize i posljedicama koje ista izaziva po našu kompaniju, ali nikad nismo dobili odgovor o daljem postupanju. Željeznice Federacije BiH zbog svega navedenog trpe materijalnu i nematerijalnu štetu, te se dovodi u pitanje i osnovna funkcija željeznica, a to je nesmetan i siguran transport roba i putnika", navode iz Sindikata.

Dodali su da su u obavezi da poštuje Konvencije o međunarodnom željezničkom prevozu COTIF, te su Željeznice Federacije BiH dužne postupati po važećim međunarodnim propisima o prevozu putnika, kao i odredbama Zakona o željeznicama Federacije BiH, Zakonom o Ugovorima o prevozu u željezničkom saobraćaju, Instrukcijama o pravima i obavezama putnika u željezničkom saobraćaju u BIH koje je objavio Regulatorni odbor željeznica BiH, kao i drugim važećim pravilima i propisima koji regulišu ovu oblast.

Prema navedenim propisima pravo putovanja željeznicom ima svaki putnik koji kupi voznu kartu, te Željeznice Federacije BiH nemaju pravo vršiti bilo kakav oblik diskriminacije i ugrožavanja ljudskih prava.

Dopis Operativne grupe doživjeli su kao atak na njihova radnička prava, i egzistenciju njihovih porodica i integritet kompanije.

S druge strane, MUP USK je jutros počeo s akcijom prebacivanja ilegalnih migranata koji borave na javnim površinama u Bihaću ili u neregistrovanim smještajnim objektima. Tokom jučerašnjeg dana prebacili su grupu od oko 250 migranata. Prema navodima građana, većina ih se tokom noći vratila u Bihać. Ovu akciju će MUP USK provoditi i u narednim danima, a prema zahtjevu Operativne grupe koja je od njih tražila da intenziviraju kontrole kretanja migranata i zabrane okupljanje na javnim mjestima.