Zlatna sredina
50

AUTO TEST / Renault Megane GrandCoupe Intens Energy dCi 110

Piše: Elvir Zubović
(Foto: Klix.ba)
Renault ima zavidnu tradiciju privlačnih trovolumenskih limuzina koje su nastale na osnovima kompaktnih modela. Samo u skorijoj historiji Megane Sedan i Fluence su dovoljni razlozi da Renault uz četvrtu generaciju Meganea ponudi i adekvatnu limuzinu. Ne samo da su to uradili, nego se čini da su ovaj put napravili najbolji posao.

Tržišta poput našeg uvijek su voljela velike limuzine koje su, uglavnom, nastale dodavanjem prtljažnika na kompaktnu karoseriju. Tako se uz vrlo privlačnu cijenu dolazi do vrlo praktične limuzine koja ponudom prostora ne zaostaje za autima više klase.

Tako je Megane druge generacije u Sedan izdanju bio pravi prodajni uspjeh, što ga je uz odličnu ponudu prostora, dopadljiv dizajn i odlično složene pakete opreme učinilo jednim od najpopularnijih izbora u klasi prije nekih desetak godina. Nakon njega, stiže Fluence, kao zaseban model, ali je u suštini i on koristio isti recept.

Ovaj put Renault je odlučio vratiti ovu limuzinu u Megane porodicu, ali su se sada dodatno potrudili prilikom dizajniranja, pa su to htjeli i dodatno istaći. Ipak, dodatak u imenu Grand Coupe, uprkos zaista odličnom izgledu karoserije, čini nam se pretencioznim.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Ako vam se dizajn čini poznatim, to nije čudno. Renault je doslovno prekopirao svoj najbolji model u ponudi, Talisman. Tek širina karoserije i specifičan oblik C nosača krova otkrivaju da je riječ o limuzinskom Meganeu. Kupcima GrandCoupea to će svakako goditi, kupcima Talismana vjerovatno baš i neće. U svakom slučaju, GrandCoupe izgleda elegantno i uvjerljivo, čak i uz veće limuzine.

Sviđa nam se: ponuda prostora, vozne osobine, elegantan izgled, nivo opremljenosti, cijena...

Uz sam izgled, popularnost ovakvih limuzina krije se iza ponude prostora i praktičnosti, a tu GrandCoupe briljira. Kako je primjetno niži od Fluencea, kako ukupnom visinom, tako i visinom podnice od tla, tako je i primjetno širi. Ipak, sva nova širina nije otišla u efikasni prostor u unutrašnjosti. Malo novih centimetara je "pojeo" atraktivna dizajn i raskošno široki bokovi, a malo od toga je "otišlo" najdeblje obloge i sjedišta. Uz naglašeno crne tonove unutrašnjosti, na prvu se čini da je GrandCoupe skučeniji od Fluencea. Ipak, osjećaj vara. Prostora ima više nego dovoljno, pa nazad mjesta za noge imaju i najviši putnici. Niža linija krova je primjetna, ali ne ometa komforan ulazak na zadnja sjedišta, kao ni boravak nazad.

Fluence je nudio više prostora, ali i ovdje ga je sasvim dovoljno. (Foto: Klix.ba)
Fluence je nudio više prostora, ali i ovdje ga je sasvim dovoljno. (Foto: Klix.ba)

Porodična putovanja su za GrandCoupe pravi mačiji kašalj. Sa 503 litra zapremine u prtljažniku spada u sami vrh klase, pa će unutra stati i dva kofera i nekoliko torbi, a po potrebi i dječiji bicikl. Sve zajedno, naravno. Pohvalna je i širina otvora prtljažnika, pa je utovar stvari lagan, mada bi visina otvora mogla biti za koji centimetar veća.

Ne sviđa nam se: zvučna izolacija motornog prostora, preglednost R Link sistema, završna obrada nekih detalja...

Naprijed je okruženje i ponuda prostora jednaka kao u petovratnom Meganeu, što znači ugodan položaj sjedenja, odličnu opremljenost i dobru ponudu prostora. Tako je i GrandCoupe dobio jedno od najmodernijih uređenja kokpita u klasi. Digitalni instrumenti i opcijski R-Link sistem sa velikim ekranom osjetljivim na dodir nude brojne opcije koje podižu komfor, povezivost i zabavu na visok nivo. Ipak, i dalje tvrdimo da preglednost i intuitivnost menija ovog sistema može biti unaprijeđena, a baš kao i na ostalim modelima Renaulta nove generacije, nismo oduševljeni kvalitetom plastike na centralnoj konzoli i osjetljivosti na grebanje i lako prljanje.

Ne, nismo jeli burek prije slikanja. Plastika je jednostavno preosjetljiva. (Foto: Klix.ba)
Ne, nismo jeli burek prije slikanja. Plastika je jednostavno preosjetljiva. (Foto: Klix.ba)

U vožnji GrandCoupe izgleda za nijansu uvjerljviji od petovratne verzije, pogotovo pri višim brzinama kroz duge zavoje, gdje otkriva svoju limuzinsku stranu. Sa preko 4,5 metra dužine GrandCoupe je i dalje vrlo okretan i dinamičan u gradskoj vožnji, dok na otvorenoj cesti nudi odličan kompromis udobnosti i uvjerljivih voznih osobina, pto je Renault uvijek znao dobro "pogoditi".

Velike zasluge u ugodnoj vožnji svako ima i 1,5-litarski turbodizelaš. Dobro poznati i provjereni Renaultov motor definitivno je najbolji izbor za ovaj auto. Sa 110 KS i 260 Nm okretnog momenta je odlično odmjeren za masu od oko 1,3 tone i ovaj oblik karoserije, te nudi elastičnost koja odlično odgovara ukupnom stilu ovog modela. Kako znamo od ranije, ovaj motor je i vrlo štedljiv, pa iako nismo uspjeli dostići obećanih 3,7 litara u mješovitoj vožnji, ipak je i 6,4 litara vrlo prihvatljiva vrijednost za limuzinu ovih proporcija. Jedina zamjerka ide na račun nivoa buke, što je prilično iznenađenje za ovaj motor kojeg znamo kao vrlo tihog i uglađenog. Ipak, sigurni smo da je u ovom slučaju riječ o nešto slabijoj zvučnoj izolaciji motornog prostora.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Ukupno gledano, paket kojeg nudi GrandCoupe ne možemo se oteti utisku da je to, uz možda Captur, najbolji i najkonkretniji auto u ponudi ove marke na našem tržištu. Uz izuzetno bogatu opremu i još pozamašan spisak skupe dodatne opreme, moderan i štedljiv dizelaš i ponudu prostora koja nadmašuje i nominalno za broj veće automobile 39 hiljada maraka čini nam se vrlo privlačnom ponudom. Uz manje apetite za ekranima i LED svjetlima ta cijena lako spala za nekih 3 hiljade maraka.

Jasno je da je Renault opet napravio odličan recept i uz svestran auto, pametno promišljene pakete opreme dodao i dobro pogođenu cijenu. Na sve to, ovaj put GrandCoupe zaista privlači poglede, i to ne zbog raskošnog imena. Čini nam se da su u Renaultu "udarili" u zlatnu žilu još jednom.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Renault Megane GrandCoupe Intens Energy dCi 110 Cijena osnovnog modela: 29.330 KM Cijena osnovnog dizelskog modela (Life Energy dCi 90): 33.130 KM Cijena testnog modela: 39.040 KM - akcijska cijena Guma M

Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, dizelski, turbo-punjač, međuhladnjak, "common-rail“ ubrizgavanje goriva. Radna zapremina 1.461 ccm. Maksimalna snaga 81 kW – 110 KS. Maksimalni obrtni moment 260 Nm pri 1.750 obr/min.

Prenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Felge prečnika 17 inča, gume 205/50 R17 (Bridgestone LM Blizzak).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 11,6 s. Maksimalna brzina - 190 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 6,4 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,2 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,4 l/100 km, kombinovano 3,7 l/100 km. Zapremina rezervoara – 47 l. Prosječna emisija CO2 95 g/km.

Dimenzije: Dužina – 4.632 mm. Širina - 1.814 mm. Visina - 1.443 mm. Međuosovinski razmak - 2.711 mm. Trag prednjih točkova - 1.577 mm. Prtljažnik od 503 litara. Masa praznog vozila – 1320 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 1.864 kg.

Serijska oprema: AFU - Sustav za pomoć pri naglom kočenju, ABS + ESP + ASR Automatsko paljenje sva 4 žmigavca u slučaju naglog kočenja, Automatsko zaključavanje vrata u vožnji, Bočni zračni jastuci, daljinsko centralno zaključavanje, električno pokretani i grijani retrovizori, električno pokretanje stakala sprijeda i straga, HSA - Pomoć pri kretanju na uzbrdici, impulsni pokazivač smjera, indikator promjene stupnja prijenosa, informacijski ekran, ISOFIX sistem, klima uređaj, komande radija pri upravljaču, LED dnevna svjetla, nadzor tlaka u gumama, osvijetljen prtljažnik, pokazivač vanjske temperature, preklopiva stražnja klupa i djeljiva u omjeru 1/3-2/3, putno računalo, servo upravljač, Start/Stop sistem, svjetla za maglu sprijeda, tempomat i limitator brzine, upravljač podesiv po visini i dubini, upravljač presvučen kožom, vanjski retrovizori i ručice vrata u boji karoserije, vozačevo sjedalo podesivo po visini, uzdužno i po nagibu, zračna zavjesa, zračni jastuk za vozača i suvozača, renault kartica handsfree, sistem za pomoć pri parkiranju nazad, sistem za prepoznavanje umora vozača, električno preklopiva i grijana vanjska ogledala, multimedijski sistem R Link 2 sa 7-inčnim ekranom osjetljvim na dodir, Multi-Sense sistem, senzori za svjetlo i kišu, automatski dvozonski klima uređaj....

Dodatna oprema na testnom modelu: Paket R-LINK 2 - Multimedijski sistem R-Link 2 s ugrađenim 8,7'' dodirnim zaslonom, kartografija cijele Evrope, Internet povezivost - 1.200 KM. Paket LOOK 17" – Aluminijski naplatci 17'' Exception, zatamnjena bočna stakla i zadnje staklo - 800 KM. Full LED Pure Vision LED dnevna svjetla - 1.400 KM. Metalik boja - posebna - 1.500 KM.