biznis
0

Violeta najjača domaća marka

Sarajevo-x.com
Prema podacima kompanije "Valicon“ koja provodi PGM istraživanja o pozicioniranosti robnih marki na bh. i tržištu u regiji, Bosanci i Hercegovci najviše vole Argetu paštetu, a od domaćih proizvoda bh. građani preferiraju toaletni papir kompanije Violeta. Ovo istraživanje jasno pokazuje kakva je to kupovna navika u BiH i da još uvijek nemamo svog predstavnika na ljestvici Top 10 najjačih brendova u regiji.

Kompanija "Valicon“, koja provodi PGM (Product Group Manager) istraživanja, objavila je podatke za prvih šest mjeseci tekuće godine o pozicioniranosti robnih marki široke potrošnje kao i najnovije informacije o najjačim markama u generalnom poretku. Podaci govore i o tome ko je zadržao, a ko je izgubio svoj prijašnji status na bh. tržištu te koje su se robne marke još bolje pozicionirale, u poređenju sa istim periodom iz 2006. godine.

Najprodavaniji brend u BiH je slovenčka Argeta, a na drugom mjestu nalazi se Coca-Cola. Čokolada Milka našla se na trećem mjestu generalnog poretka najjačih robnih marki na bh. tržištu, s tim da je sa prijašnjeg trećeg mjesta potisnula ulje Floriol.

Domaći brend Violeta (toaletni papir) zauzeo je četvrto mjesto i jedina je domaća robna marka koja se našla među 10 najjačih odnosno omiljenih proizvoda među Bosancima i Hercegovcima.

Na ljestvici najjačih bosanskohercegovačkih brendova Violeta – kompanije iz Gruda zastupljena je čak sa svoja četiri proizvoda: toaletni papir (1. mjesto), maramice (2. mjesto), salvete (4. mjesto) i kuhinjski brisači (6. mjesto). Među Top 10 domaćih brendova našao se i sarajevski Klas sa svojim brašnom na 3. mjestu i specijalnim brašnom za kolače i pita Zlatni puder na 8. mjestu. Svoje mjesto na ovom poretku zauzele su i kompanije Lijanovići, Bimal i Ovako.

Poredak robnih marki široke potrošnje na području Slovenije, Hrvatske, BiH, Srbije i Makedonije, pokazuje da je kao i prethodne godine u istom razdoblju i dalje najjača robna marka čokolada Milka, dok je na drugom mjestu dalje Coca-Cola.

Nakon nje slijedi žvakaća guma Orbit, koja je u odnosu na prvu polovicu 2006. dobila najačini i sa četvrtog mjesta probila se na treće. Na četvrtom mjestu našao se omekšivač Lenor, dok se na petom mjestu pozicionirala i prva marka iz regije, hrvatska Vegeta te se Podravka može pohvaliti najjačom domaćom markom u regiji.

Hrvatsku robnu marku slijede britvice Gillette. Na sedmom mjestu nalazi se Paloma (salvete), kao jedina slovenska robna marka koja se pojavljuje na ljestvici najjačih u regiji. Nakon nje pozicionirala se Beiersdorfova krema za lice Nivea. Na devetom mjestu se pojavljuje još jedna hrvatska robna marka - Cedevita, a nakon nje na desetom slijedi Ariel, prašak za pranje. BiH i dalje nema svog predstavnika među Top 10 najjačih brendova u regiji.

Sve robne marke testirane su na osnovnih pet indikatora: poznavanje, iskustvo, razmatranje, odabir i lojalno korištenje.