HAC
13

U Hrvatskoj poskupljuje cestarina za pet posto

Klix.ba
Od 3. aprila u Hrvatskoj stupaju na snagu nove, u prosjeku pet posto više cijene cestarine na dionicama kojima upravljaju Hrvatske autoceste (HAC).

Tako će naprimjer, vozači ličnih automobila koji putuju od Zagreba do Splita, odnosno od ulaza Lučko do izlaza Dugopolje umjesto 174 (45,7 KM) plaćati sedam kuna više - 181 kunu (oko 47,50 KM).

Povećanje cestarina dio je programa poslovnog i finansijskog restrukturiranja cestovnog sektora, čiji ukupni dug premašuje 5,2 milijarde eura, prenosi Hina. U ovoj godini cestarskim kompanijama, odnosno HAC-u, Hrvatskim cestama i Autocesti Rijeka-Zagreb (ARZ), u ovoj godini na naplatu dolazi 7,8 milijardi kuna, slijedeće 8,2 milijarde, a 2019. godine 9 milijardi kuna.

Resorni ministar Oleg Butković pojasnio je kako reforma ovog sektora kreće jer se ne želi ići u prodaju ili monetizaciju autocesta, a povećanje cestarina je jedna od mjera povećanja prihoda cestara.

Od 1. jula bi cestarine na svim dionicama kojima upravljaju državni koncesionari trebale porasti za dodatnih 10 posto, i to samo tokom glavne turističke sezone, do 30. septembra, iz čega će biti isključeni teretni prijevoznici, autobusi i sl. Također, s vremenom će se smanjivati i popusti za korisnike ENC-a, ali ne u ovoj godini, najavio je ranije Butković.

Iz HAC-a navode kako je riječ o ujednačavanju jediničnih cijena po pređenom kilometru na autocestama kojima upravljaju oni s cijenamana autocestama ARZ-a, "a koje se provodi u skladu sa preporukama i smjernicama u sklopu projekta 'Modernizacija i restrukturiranje sektora cestovne infrastrukture' sa Svjetskom bankom te angažmanu konsultanta EBRD-a".

Povećanje cestarine odnosi se na autocestu A1 Zagreb (od čvora Bosiljevo2) - Split – Dubrovnik, potom autocestu A3 Bregana - Zagreb - Lipovac, kao i autocestu A4 Zagreb - Goričan, A5 Beli Manastir - Osijek - Svilaj, te autocestu A10 Granica BiH - Ploče i autocestu A11 Zagreb - Sisak.