biznis
0

U BiH najlošiji kvalitet usluga u regiji

FENA
Foto: Sarajevo-x.com
Foto: Sarajevo-x.com
Global market solutions (GMS) u saradnji s partnerskim mystery shopping agencijama iz regije proveo je u februaru istraživanje koje je imalo za cilj mjeriti kvalitet usluge u regiji.

Prema dobijenim rezultatima, Bugarska je po poštivanju zadanih standarda prednjačila u odnosu na ostale zemlje i to u mjeri od 77 posto, Slovenija je bila na drugom mjestu sa 71,38 posto, zatim Hrvatska sa 69,94 posto, Crna Gora sa 69 posto, Makedonija sa 67,01 posto, Srbija sa 63,32 posto, dok je Bosna i Hercegovina zauzela posljednje mjesto u regiji sa 62,29 posto.

Ovim istraživanjem obuhvaćene su zemlje članice bivše Jugoslavije izuzev Kosova, pored kojih je učestvovala i agencija iz Bugarske, čime je ovo istraživanje prošireno na još jednu članicu Mystery shopping asocijacije.

Mjerenja su provedena na 1.050 različitih mjesta, u autosalonima, turističko-ugostiteljskim objektima, bankama, maloprodajnim objektima, prodajnim mjestima telekomunikacija, benzinskim stanicama i supermarketima.

Istraživanje je provedeno u sedam zemalja - Sloveniji, Hrvatskoj, BiH, Crnoj Gori, Srbiji, Makedoniji i Bugarskoj. Na svakom posjećenom mjestu mjerilo se pet osnovnih elemenata dobre usluge - pozdrav, utvrđivanje potreba / želja kupaca, predstavljanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda, zahvala na posjeti / kupovini.

Recesija je pokazala veoma jak utjecaj na autoindustriju usljed čega je povećan trud za pridobijenjem novih kupaca, tako da su autosaloni zauzeli prvo mjesto po poštivanju zadanih standarda i to 86,34 posto u regionu, dok je u hrvatskim i slovenačkim autosalonima poštivanje standarda kvaliteta usluge dostiglo apsolutnih sto posto, zatim slijede turizam i ugostiteljstvo, telekomunikacije, banke, benzinske pumpe, maloprodaja, dok su supermarketi na posljednjem mjestu sa 50,58 posto.

GMS d.o.o. prva je i jedina specijalizirana agencija za mjerenje i unapređenje kvaliteta usluge u Bosni i Hercegovini. Ujedno GMS je jedina agencija iz BiH koja je punopravni član MSPA Europe asocijacije za mystery shopping provider-e.