U svojoj privremenoj odluci u predmetu WTO je utvrdio da je svaki paket pomoći za pokretanje proizvodnje putničkog aviona A380 bio ilegalna subvencija.
Boeing i SAD su u tužbi tvrdili da je EU nepošteno subvencionirala avione kao što su Airbus A350.
Evropska unija je pružala pomoć u obliku zajma koji nije trebalo vraćati ako avion koji je u razvoju ne vrati uloženo.
SAD je 2004. podnio tužbu osporavajući legalnost takve startne pomoći. U tužbi je navedeno da je Airbus u okviru toga programa primio više od 20 milijardi dolara pomoći od vlada zemalja članica EU-a.
Dužnosnici američkog ministarstva trgovine smatraju presudu WTO-a "velikom pobjedom", prema osobi upoznatoj s tim pitanjem. Riječ je o najvećem i najskupljem predmetu u 14-godišnjoj historiji WTO-a, čije je sjedište u Ženevi.
WTO je štampao svoj izvještaj, dugačak oko 1.000 stranica, u samo dvije kopije na papiru koje su dane samo vladama SAD-a i EU-a, navodi WSJ.
"Možemo potvrditi prijem povjerljivog privremenog izvještaja", izjavio je Lutz Guellner, trgovinski glasnogovornik EU-a. "To je samo pola priče, druga polovina je tužba koju je EU podnijela protiv SAD-a zbog vladine pomoći Boeingu", dodao je. WTO treba presuditi u tom predmetu kasnije ove godine.
Konačna odluka u predmetu SAD protiv Airbusa bit će donesena iduće godine. Analitičari su ocijenili da odluka WTO-a, koja možda godinama neće biti finalizirana, može postaviti novi okvir za državnu pomoć proizvođačima aviona koji moraju utrošiti milijarde dolara u razvoju novog putničkog aviona.
Dužnosnici američke vlade i Boeinga kazali su kako žele da presuda WTO-a nadvlada planove evropskih vlada da pomognu Airbusu s 2,9 milijardi eura u razvoju novog aviona dugog doleta A350 koji će konkurirati modelu Boeing 787 Dreamliner.