Poddionica Koridora 5C
37

Sedam konzorcija i jedna turska firma žele graditi tunel Kvanj - Buna, projekat od 150 miliona eura

S. Š. U.
Foto: Autoceste FBiH
Foto: Autoceste FBiH
U operativnom uredu JP Autoceste FBiH u Sarajevu danas je obavljeno javno otvaranje aplikacija za pretkvalifikaciju za izgradnju autoceste na Koridoru Vc, dionica Tunel Kvanj – Buna

Kako je saopćeno iz Autocesta FBiH, pristiglo je osam aplikacija za izgradnju dionice Tunel Kvanj-Buna,:

  • JV: Limak Insaat Sanayi VE Ticaret A.S. – DL E&C CO.LTD. (Turska/Koreja),
  • JV: Ozkar Insaat Sanayi VE Ticaret A.S. – Dogus Insaat VE Ticaret A.S. (Turska/Turska),
  • JV : Azvirt, Stecol, Hering and PowerChina (Azerbejdžan/Kina/BiH/Kina),
  • JV : China Railway Tunnel Group Co.Ltd. – China Overseas and Engineering Group Co.,Ltd. (Kina/Kina), -JV: China Road and Bridge Corporation – CCCC Second Highway Engineering Co., Ltd (Kina/Kina),
  • JV: Ozaltin – Yapi Merkezi (Turska/Turska),
  • JV: Celikler Insaat Taahhut ve Sanayi A.S. – Gulermark Agir Sanayi Insaat VE Tahhut A.S. – YSE YAPI Sanayi VE Ticaret (Turska/Turska/Turska),
  • Cengiz Insaat Sanayi VE Ticaret A.S. (Turska).

Procijenjena vrijednost nabavke iznosi 150 miliona eura bez PDV-a.

Dionica Tunel Kvanj – Buna ukupne dužine 5,25 km, počinje otvorenom trasom prije ulaza u tunel Kvanj (2.720 m) tunelom prolazi kroz brdo Kvanj, zatim mostom prelazi Rotimski potok (320 m) i završava u mjestu Stanojevići neposredno prije odmorišta Rotimski potok gdje se nastavlja na izgrađenu dionicu Buna – Počitelj.

Nešto prije završetka ove dionice planirana je izgradnja natputnjaka Rujevice kako bi se omogućila nesmetana komunikacija između mjesta Stanojevići i Gubavica.

U sklopu izgradnje ove dionice planirana je i izgradnja priključne saobraćajnice za naselje Hodbina, dužine 1415 m, a saobraćajnica je predviđena kao privremeni priključak autoceste do izgradnje petlje Mostar jug. Rok izgradnje je 24 mjeseca.

Izgradnja dionice Tunel Kvanj – Buna finansirati će se sredstvima osiguranim od Evropske investicijske banke te bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan.

Dionica Tunel Kvanj – Buna od iznimne je važnosti za završetak južnog dijela Koridor Vc, jer spaja već izgrađenu dionicu Buna – Počitelj na M-17.

Gradonačelnik Mostara Mario Kordić, poručio je ranije kako je poddionica Koridora 5C Mostar jug-tunel Kvanj od "životne važnosti za grad".

Ova trasa Koridora 5C dio je Prostornog plana za područja posebnih obilježja od značaja za FBiH "Autocesta na Koridoru Vc", koji je Parlament FBiH usvojio 2017. godine, a predstavlja javni interes.