biznis
0

Seat i dalje posluje sa gubicima

FENA
Španska robna marka "Seat" ponovo je jedini brend njemačke grupacije "Volkswagen" (VW) koji je poslovao sa gubicima.

Glavne četiri preostale robne marke njemačkog koncerna VW, među kojima su "Audi" i "Škoda", posluju sa profitom, podsjeća "Automotive News."

Kompanija "Seat" suočava se s usporenom prodajom u Španiji gdje registracija novih kola pada već skoro dvije godine.

Podaci o poslovanju "Seata" u potpunosti odudaraju od rezultata matične kompanije VW koja spada među najprofitabilnije auto grupacije na svijetu.

VW nastavlja sa dobrim rezultatima uprkos dužničkoj krizi u Evropi, u situaciji kada se glavni rivali, kao što su "Peugeot-Citroen" (PSA), "Ford" i "Fiat", bore sa drastičnim padom prodaje.

VW je objavio najveći profit i rekordne isporuke usred evropske finansijske krize, istovremeno povećavajući kapacitete u Kini i Rusiji.

Od 2008. "Seat" je zabilježio oko jednu milijardu eura (1,24 milijarde dolara) gubitaka.

Kompanija je bila profitabilna smo jednu, u posljednjih deset godina. Ipak uprava VW-a uporno pokušava da oporavi špansku filijalu, bez obzira što mnogi stručnjaci preporučuju da bi "Seat" trebalo da zatvori kapije, prenosi B92.

Direktor Centra za istraživanja u autoindustriji Ferdinand Dudenhöfer upozorio je da "nema nikakve sumnje da je 'Seat' jedna 'crna ovca' u svojoj familiji."

On smatra da bi trebalo prekinuti sa proizvodnjom kola tog brenda i ponuditi pogone u Španiji drugim robnim markama kompanije.

Dudenhöfer, koji je nekada bio direktor PSA, navodi da kompanija "Škoda", kao jedna od filijala VW-a koja proizvodi vozila za masovnu prodaju, nudi modele u istom segmentu kompaktnih kola srednje veličine.

Zbog toga, smatra on, nema više razloga da se održava "Seat."

VW je kupio "Seat" 1986. godine u okviru plana širenja prisustva na španskom tržištu. Uprava kompanije je nekoliko godina pokušavala da riješi problem gubitaka koji su nastajali zbog nedovoljnog korištenja kapaciteta u "Seatovoj" glavnoj fabrici u Martoreli, u kojoj može da proizvede 500.000 vozila godišnje.

U 2010. izrađeno je, međutim, svega 345.000 kola, mnogo manje nego 2000. godine.