biznis
0

Royal FrieslandCampina preuzima Imlek i Mlekare Subotica

Sarajevo-x.com
FrieslandCampina i Salford Capital Partners potpisali su Memorandum o razumijevanju o akviziciji kompanija Imlek A.D. Beograd i Mlekara A.D. Subotica. Ova akvizicija će poslovnoj mreži FrieslandCampina pridodati aktivnosti obje kompanije na području zapadnog Balkana.

Prodavac je većinski akcionar obje mljekare, sa približno 79 posto akcija u Imleku i 82 posto u Mlekari Subotica. Akcijama kompanija se trguje na Beogradskoj berzi, FrieslandCampina namjerava otkupiti i preostale akcije. Ovo je prvo značajno preuzimanje nakon spajanja kompanija Friesland Foods i Campina 2008. godine.

"FrieslandCampina želi ostvariti rast na različitim tržištima i u proizvodnim kategorijama. Ovo je prva značajna akvizicija koju je grupa ostvarila nakon spajanja Friesland Foodsa i Campine. Ova akvizicija doprinosi našem portfoliju brendova i jača poziciju na području Jugoistočne Evrope, što je jedna od okosnica naše strategije", kazao je Cees ‘t Hartgeneralni, direktor Royal FrieslandCampina.

Pristup tržištu od 76 miliona potrošača

Uz sadašnje poslovne aktivnosti FrieslandCampine na području Mađarske, Rumunije i Grčke, preuzimanje Imleka i Mlekare Subotice će grupi pružiti pristup tržištu od 76 miliona potrošača širom regije i stvoriti čvrstu podlogu za dalji rast kompanije.

"Ovo je velika prilika za region, Imlek, Suboticu i FrieslandCampinu. Naš proizvodni program se dobro slaže sa sadašnjim brendovima FrieslandCampine. Uvjeren sam da će obje kompanije pod zastavom FrieslandCampine doživjeti prosperitet, i to u korist njihovih potrošača.", objasnio je Slobodan Petrović, generalni direktor Imleka.

Dobro poznati brendovi

Imlek i Mlekara Subotica posluju kao nezavisni proizvođači mliječnih proizvoda na području zapadnog Balkana. Zajedno opslužuju tržište od oko 25 milliona potrošača. Ukupan prihod kompanija iznosi oko 270 miliona eura.

Kompanije zajedno imaju oko 1470 zaposlenih u šest proizvodnih pogona i četiri kancelarije smještene u Srbiji, Bosni i Hercegovini i na području Bivše Jugoslavenske Republike Makedonije. Nakon akvizicije, ukupan broj zaposlenih FrieslandCampine u regiji povećat će se na oko 3900 i na 14 pogona za preradu mlijeka za tržište.

FrieslandCampina

Kompanija Royal FrieslandCampina N.V. igra važnu ulogu u zadovoljavanju svakodnevnih prehrambenih potreba stotina miliona ljudi širom svijeta. Asortiman proizvoda se sastoji od napitaka na bazi mlijeka, hrane za bebe, sireva, maslaca, pavlake, deserta i funkcionalnih sastojaka baziranih na mlijeku. Uz proizvode namijenjene potrošačima, proizvodima se također snabdijevaju i kupci iz industrijskih sektora i javnih službi. Na osnovu izvještaja iz 2010. godine, godišnji prihod firme Royal FrieslandCampina dostiže oko 9 milijardi eura. Kompanija zapošljava skoro 19.500 ljudi i kroz 100 proizvodnih pogona i prodajnih mjesta posluje u 25 zemalja.

Dobro poznati brendovi FrieslandCampine su Campina, Chocomel, Fristi, Friesche Vlag, Mona, Optimel, Vifit, Milner, Frico, Buttergold, Valess, Appelsientje, DubbelFriss, CoolBest, Landliebe, Fruttis, Joyvalle, Yazoo, Milli Mia, Pőttyős, Napolact, NoyNoy, Dutch Lady, Frisian Flag, Foremost, Peak, Rainbow, DMV, Kievit, Domo, Creamy Creation i Nutrifeed.

Postupak

Obje strane očekuju da će dogovor biti finaliziran u narednih nekoliko mjeseci. U slučaju da obje strane postignu konačan dogovor, ponuda za preuzimanje će biti data u domaćoj valuti i shodno lokalnim zakonima, ista će biti otvorena i za manjinske akcionare. Dogovoreno je da se prije završetka pregovora ne daju nikakvi dalji komentari.

Zaključenje transakcije zavisi od raznih uslova uključujući okončanje postupka provjere podataka od kupca i sporazum o konačnoj dokumentaciji vezanoj za transakciju, kao i od dobijanja neophodnih regulatornih odobrenja, uključujući odobrenja nadležnih tijela za zaštitu konkurencije.

FrieslandCampinu savjetuju Lazard i Raiffeisen Investment AG.