Raspravljalo se o načinima promoviranja izvoza i strategiji, analizirano stanje konsultantskih usluga za mala i srednja preduzeća, kao i potrebe i mogućnosti da se poboljša izvoz. Konsultanti, eksperti za izvoz, predstavili su vlastita iskustva u promoviranju izvoza, ali i probleme sa kojima se najčešće susreću.
Izvozna konsultantska mreža ima za cilj pomoći promoviranju izvoza iz Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Albanije, Makedonije i Crne Gora, te biti na usluzi izvozno orijentiranim malim i srednjim preduzećima u regiji.
Tokom drugog dana konferencije organizirani su okrugli stolovi na temu sporazuma CEFTA - kako podržati izvoz, najbolje sajamske prakse, te izvozni industrijski konsalting u regionu.
Kako je naglasio Anton Florijan Baršić, predsjednik Asocijacije konsultanata iz Hrvatske, zaključeno je da se malo zna o sporazumu CEFTA, te da je potrebno učiniti niz aktivnosti kako bi jačali kapaciteti izvoza.
Između ostalog potreban je i CEFTA web site, kako bi zainteresirani u svakom trenutku dobili potrebne informacije. U cilju promoviranja izvoza i smanjenja deficita konsultanti će imati zadatak da na najbolji način savjetuju svoje klijente i pomognu im da se što bolje predstave na inozemnom tržištu.
Uvijek je pitanje da li se predstavljati na sajmovina ili ne, a učesnici okruglog stola zaljučili su da je predstavljanje na sajmovima investicija, a ne trošak, te prilika da se i na taj način nametnu inozemnim tržištima.
Uzimajući u obzir da regionalno tržište obuhvata oko 30 miliona stanovnika, sa trgovinskom razmjenom većom od 60 biliona eura veliki značaj u razvijanju mreže izvoznih konsulatanata imat će i web portal koji okuplja kako konsultante, tako i zainteresirane klijente. Internet portal http://www.see-consultancy.net namijenjen je konsultantima regije s osnovnim ciljem formiranja mreže konsultanata za promociju izvoza.
Projekat je finansiran od organizacije GTZ, a implementiran u saradnji sa Agencijom za promociju izvoza i firmom StrikConsulting d.o.o. Sarajevo, saopćeno je iz ove firme.