Kraj velike ere
48

Proizveden posljednji primjerak Boeinga 747, ikone komercijalnih letova

D. B.
Boeing 747 je od 1967. godine ikona komercijalnih letova, a sada je američka kompanija proizvela posljednji primjerak te okončala proizvodnju svog modela nakon više od 50 godina.

Nakon što je napustio Boeingovo postrojenje, posljednji primjerak legendarnog Boeinga 747 bit će isporučen kompaniji Atlas Air početkom 2023. godine.

"Više od pola stoljeća su desetine hiljada posvećenih Boeingovih uposlenika dizajnirali i proizvodili ovaj sjajni avion koji je istinski promijenio svijet. Ponosni smo što će ovaj avion nastaviti letjeti širom svijeta u godinama koje dolaze", izjavio je Kim Smith, potpredsjednik Boeinga i generalni menadžer programa 747 i 767.

Posljednji primjerak Boeinga 747 zaštićen je zelenom folijom te je parkiran u Boeingovom ogromnom postrojenju za sastavljanje, koje se nalazi u Everettu. Iz kompanije tvrde da je to najveći objekt u svijetu kada je riječ o površini. Inače, postrojenje je izgrađeno 1967. godine za proizvodnju jumbo jet aviona.

Boeingovo osoblje je već izvršilo provjere stajnog trapa, sisteme za upravljanje prtljagom te obavilo posljednje radove u unutrašnjosti.

Okončanje proizvodnje Boeinga 747 ne znači da će on nestati s neba, jer će postojeći avioni letjeti desetljećima. Međutim, sada nisu česti u poslovnim flotama. Prije pandemije koronavirusa, kompanije United i Delta su se oprostile od svojih primjeraka, dok su kompanije Qantas i British Airways parkirale svoje primjerke 2020. godine zbog globalnih restrikcija putovanja.

"Bio je to sjajan avion, briljantno nas je služio. Osjećamo nostalgiju i ljubav prema njemu, no kad pogledamo u budućnost, tu su moderni avioni te efikasnija i održivija rješenja", izjavio je direktor British Airwaysa Sean Doyle.

Boeing 747 je prvi avion s dva prolaza, počeo se proizvoditi 1967. godine, a u periodu od 54 godine je proizvedeno 1.574 primjerka. U godinama nakon prvog komercijalnog leta obavljenog u januaru 1970. godine, Boeing 747 s grbom na leđima je postao jedan od najprepoznatljivijih aviona te je pomogao u tome da međunarodni letovi postanu pristupačniji. Pokretala su ga četiri moćna motora, a mogao je primiti stotine putnika istovremeno na dugim letovima.

Ogromni avion je pojednostavio i transport robe širom svijeta te je omogućio zadovoljavanje rastućih potreba potrošača.

Najnovija i posljednja vezija je 747-8, koja je ujedno i najduža sa 76,2 metra.

Posljednji primjerak ovog aviona će služiti za transport tereta. Njegova nosivost iznosi 133,1 tonu.