Privreda
0

Zdravo.ba: Projekt sa zaokruženim konceptom

Klix.ba
Projekt zdravo.ba završio je svoju prvu testnu godinu istraživanja tržišta organskog povrća i drugih domaćih proizvoda. Sada se u Zdravoj dolini (farma kod Visokog) spremaju za aktivniji razvoj proizvodnje i prodaje. Međutim, ovaj posao rade polako i oprezno, kako im se ne bi desilo da imaju veliku potražnju, a da je ne mogu ispoštovati količinama.

"Potražnja za zdravom hranom zaista postoji, bez obzira na krizu, jer ljudi znaju koja je opasnost od hemikalija i štetnih tvari koje unose putem hrane", rekao je Haris Avdić, jedan od pokretača projekta. "Pored ekonomskog interesa, na našoj Facebook stranici zdravo.ba mnogo radimo na svijesti o kupovini bh. proizvoda, na motivisanju ljudi da uzgajaju vlastito povrće, kao i na poticanju humanitarnih akcija", dodao je Avdić.

Svoje proizvode dostavljaju na kućnu adresu svojih kupaca. Zdrava korpica je osnovni proizvod, koji se sastoji od kombinacije sezonskog povrća i voća i koji zadovoljava sedmične potrebe prosječne porodice. Pored Zdrave korpice, tu su i domaća jaja, domaći med, organski čajevi, domaći ajvar, salata od organske mrkve...

Kućna dostava proizvoda se za sada vrši samo u Sarajevu. "Cijene su nešto više u odnosu na cijene na pijaci, ali u toj razlici se kriju kvalitet, trud i znoj ljudi koji rade na njivi, kao i trud da sve te proizvode osiguramo, upakujemo i sa osmijehom dostavimo na kućni prag naših kupaca", rekao je Avdić.

Na kraju, računica pokazuje, da porodica koja svake sedmice poruči Zdravu korpicu, na godišnjem nivou plati oko 250 KM više nego porodica koja nabavlja robu na pijaci. Mnogi se slažu da to nije veliki iznos za jednu prosječnu porodicu u toku godine.

Ideja www.zdravo.ba je koncept preuzet iz razvijenih zemalja, poput Kanade i Velike Britanije, koje mnogo ulažu u proizvodnju zdrave organske hrane i time jačaju lokalnu zajednicu.

Svijest potrošača o zdravoj ishrani kod nas definitivno postoji, ali je najveći problem što pouzdani i provjereni izvori zdrave hrane još uvijek nisu utemeljeni. Ljudi su zbunjeni mnoštvom informacija, a tu je i veliko nepovjerenje u prodavce na pijaci. Ekipa zdravo.ba želi popuniti ovaj jaz i polako stvarati povjerenje kupaca. U fazi su razmatranja organske certifikacije svojih proizvoda.