Drugo najveće tržište
24

Zanimljiv slučaj zaustavljanja rasta korisnika interneta u Indiji

F. H.
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Iako je sa više od milijardu korisnika, Indija drugo najveće tržište mobitela na svijetu, čini se kako broj korisnika interneta stagnira što je izazvalo iznenađenje kod stručnjaka.

U oktobru 2022. godine prema regulator telekomunikacija u zemlji je bilo 790 miliona pretplatnika interneta koji pristupaju putem mobilnih telefona To je bilo jedva milion više pretplatnika od broja koji je zabilježen u augustu 2021. godine.

Pametni telefoni glavni su za pristup internetu i tu je došlo do usporavanja rasta. Indija trenutno ima oko 650 miliona korisnika pametnih telefona, no tempo rasta je usporen. Prodaja mobilnih telefona pala je na 151 milion komada prošle godine, s vrhunca od 168 milliona u 2021. godini, prema Counterpointu, kompaniji za istraživanje tržišta. Ove godine predviđa se jednocifreni rast prodaje.

Do prije tri godine korisnici su kupovali novi pametni telefon svakih 14-16 mjeseci, prema IDC-u, drugoj kompaniji za istraživanje tržišta. Ali sada mijenjaju mobitele otprilike svaka 22 mjeseca.

Jedan od razloga je taj što su cijene pametnih telefona porasle od pandemije zbog sve većih troškova komponenti, slabljenja rupije i poremećaja u opskrbnom lancu koji uključuje Kinu, najvećeg svjetskog proizvođača pametnih telefona. Gotovo 90 posto od više od 300 komponenti u pametnim telefonima proizvedenim u Indiji uvozi se.

Kod kuće, usporavanje ekonomije, gubitak radnih mjesta i posljedično smanjenje prihoda znači manje novca u novčaniku za skuplji novi telefon. "Usporavanje rasta interneta treba promatrati kao pokazatelj stanja ekonomije", rekao je Nikhil Pahwa, borac za digitalna prava.

Prosječna cijena pametnog telefona sada je oko 22.000 rupija (269 dolara, u odnosu na 15.000 rupija prije dvije godine, navodi Navkendar Singh iz IDC-a. Za tržište takve veličine, Indija je izuzetno osjetljiva na cijene: 80 posto uređaja koji se ovdje prodaju košta manje od 20 000 rupija. "Ovo je pravi razlog za zabrinutost. Drugo najveće svjetsko tržište mobilnih telefona ima upotrebu pametnih telefona koji nije ni blizu Kini, koja ima najveće tržište", rekao je Singh.

Neki poput Anuja Gandhija, osnivača Plug and Play Entertainmenta, pitaju se je li indijsko tržište pametnih telefona posustalo. "Odakle će doći veći rast kad toliko ljudi još uvijek živi u siromaštvu?" pita se Gandhi.

Indija ima više od 350 milona korisnika "običnih mobitela" koji bi potencijalno prešli na pametne telefone ako bi to moglo priuštiti. Gotovo polovina ovih ljudi koristi uređaje koji koštaju manje od 1500 rupija.

Podstaknuti višim cijenama uređaja i podataka, samo je 35 miliona Indijaca prešlo na pametne telefone u 2022.godini, u proeđenju sa 60 milona svake godine prije izbijanja Covida, prema Tarunu Pathaku iz Counterpointa, prenosi BBC.