Nedostaje vozača cisterni
59

Velika Britanija bi mogla zatražiti od vojnika da dostavljaju gorivo benzinskim pumpama

M. P.
Velike gužve na benzinskim pumpama širom Velike Britanije/Foto: Shutterstock
Velike gužve na benzinskim pumpama širom Velike Britanije/Foto: Shutterstock
Britanska vlada mogla bi zatražiti od vojske da isporuči gorivo benzinskim pumpama nakon što je nedostatak vozača cisterni primorao neke da se zatvore prošle sedmice, što je izazvalo paniku u kupovini britanskih vozača.

S obzirom na to da su hiljade benzinskih pumpi suhe, vlada je za vikend najavila niz hitnih mjera za rješavanje krize goriva, uključujući izdavanje privremenih radnih viza za do 5.500 stranih vozača kamiona i obustavu zakona o konkurenciji kako bi dobavljači mogli isporučivati gorivo rivalskim operaterima.

Britanski mediji izvijestili su da će premijer Boris Johnson razmisliti o pozivu vojske ako situacija ne pokaže znakove poboljšanja.

"Trenutno nemamo planove da uvedemo vojsku u stvarnu vožnju, ali imamo odjel za civilne slučajeve u vojsci koji je uvijek u pripravnosti ako zatreba. Trenutno ne ocjenjujemo da je to potrebno", rekao je ministar okoliša George Eustice.

Automobilsko udruženje (AA) pozvalo je u petak na smirenje nakon što je BP (BP) bio prisiljen privremeno zatvoriti neke od svojih pumpi po drugi put u toliko mjeseci zbog nedostatka vozača. Ipak, mnogi Britanci nisu obraćali pažnju, hrleći na benzinske pumpe u nadi da će osigurati gorivo za sljedeću sedmicu.

Iz Udruženja maloprodavaca benzina, koje zastupa nezavisne dobavljače goriva, rekli su za BBC da je čak dvije trećine od 5.500 benzinskih pumpi kojima upravljaju njegovi članovi ostalo bez goriva, a da su ostali "djelomično suhi i uskoro će nestati".

Korisnici društvenih mreža prijavili su dugačke redove na pumpama širom zemlje, a neki vozači na dužim putovanjima morali su napustiti automobile nakon što im je ponestalo goriva.

Kompanije, uključujući ExxonMobil (XOM) i Shell (RDSA), u saopštenju koje je vlada objavila u nedjelju su željele "uvjeriti javnost da su nastali problemi posljedica privremenog povećanja potražnje kupaca, a ne nacionalne nestašice goriva".

Nedostatak radnika sve je veći problem u Britaniji, koja ima rekordnih milion slobodnih radnih mjesta. Nedostatak vozača kamiona pogoršali su pandemija i Brexit, što je dovelo do toga da su desetine hiljada državljana EU napustili poslove transporta i druga zanimanja u Velikoj Britaniji.

Prema Udruženju drumskih prijevoznika, Ujedinjeno Kraljevstvo ima oko 100.000 vozača kamiona. Prošlog mjeseca, britanska vlada je rekla da će "većinu rješenja" za krizu voditi industrija, te da se ne želi oslanjati na radnike izvan zemlje.

Ruby McGregor - Smith, predsjednica britanske Privredne komore, rekla je da je odluka vlade da ponudi 5.500 privremenih viza stranim vozačima kamiona bila nedovoljna.

"Bez daljih mjera, suočeni smo s vrlo realnom mogućnošću ozbiljne štete za naš ekonomski oporavak, usporavanjem rasta, kao i još jednim manje sretnim Božićem za mnoga preduzeća i njihove klijente diljem zemlje", rekla je ona u saopćenju.

Johnson se sprema poslati stotine vojnika koji će pomoći u rješavanju krize s gorivom, izvijestio je Financial Times. Trupe će se koristiti za vožnju kamionima, piše u novinama, u okviru planiranja za nepredviđene situacije poznatog kao Operacija Escalin.

Brian Madderson, predsjedavajući Udruženja trgovaca naftnim derivatima, rekao je da samo pozivanje vojske neće biti dovoljno za rješavanje krize jer vojnici možda nemaju obuku potrebnu za punjenje spremnika na benzinskim pumpama.

"To nije apsolutni lijek. Ne postoji jedna jedina poluga koju će vlada i industrija povući zajedno i koja će riješiti ovu situaciju", rekao je Madderson za BBC Radio.

BP je u nedjelju u saopćenju rekao da bilježi intenzivnu potražnju i da otprilike 30 posto od 1.200 lokacija koje isporučuje širom Velike Britanije nema nijednu od glavnih vrsta goriva. Kompanija je rekla da "radi na što bržem opskrbljivanju".

Shell je pozdravio vladinu akciju, rekavši "bilježimo višu potražnju nego što je uobičajeno u našoj mreži, što dovodi do toga da neke web stranice imaju niske ocjene. Mi ih brzo nadopunjavamo, obično u roku od 24 sata".

Sainsbury's (JSNSF), koji upravlja benzinskim pumpama u nekim od svojih supermarketa, rekao je da osjećaju veliku potražnju za gorivom.

“Blisko sarađujemo s našim dobavljačem kako bismo održali opskrbu, a sve naše stranice nastavljaju primati gorivo", kazali su.

Lanci supermarketa Morrisons i Tesco (TSCDF) rekli su da također naporno rade na opskrbi kupaca.