Do sredine 2027. godine
1k

Tunel kroz planinu Prenj probijat će se 70 mjeseci

M. P.
Tunel kroz planinu Prenj jedan je od najvećih izazova u gradnji koridora 5C/Foto: Shutterstock
Tunel kroz planinu Prenj jedan je od najvećih izazova u gradnji koridora 5C/Foto: Shutterstock
Zatvaranje finansijske konstrukcije za najzahtjevniji dio Koridora 5C, za prostor od juga Mostara do Konjica, preduslov je za intenziviranje drugih aktivnosti na terenu, a odluka Vlade o početku pregovora o kreditnom zaduženju pokazatelj je kako se ulazi u posljednji dio priprema.

Autocesta od Mostara do Konjica uveliko će skratiti putovanje i biti ključni dio mozaika u povezivanju Hercegovine s Bosnom, što je i strateški cilj, a na putu njegovog ostvarenja stoje dva najveća izazova – tunel kroz planinu Prenj, kao i dionica Mostar jug – Mostar sjever, piše Večernji list.

Na cijelom prostoru od Ovčara do petlje Mostar jug (koji će biti podijeljen na poddionice Ovčari - ulaz u tunel Prenj, tunel Prenj, tunel Prenj - Mostar sjever te Mostar sjever - Mostar jug) gradit će se 10 mostova, 12 tunela i dvije petlje.

Federalni ministar prometa i veza Denis Lasić za Večernji list naglasio je izniman značaj svih ovih dionica za dovršetak Koridora 5C, najavivši kako se krajem godine očekuje raspisivanje konkursa. Izgradnja kapitalnog i u strateškom smislu najvažnijeg, ali i tehnički najzahtjevnijeg projekta na Koridoru 5C – tunela Prenj trebala bi trajati 70 mjeseci, tako da bi ovi radovi bili završeni sredinom 2027. godine, čime bi se kompletirala izgradnja Koridora 5C na teritoriji FBiH.

Izuzev tunela Prenj, ova dionica podrazumijeva pristup sjevernom i južnom portalu tunela pa dužina dionice iznosi oko 12 kilometara.

Tunel Prenj najduža je i najsloženija građevina na cijeloj dionici autoceste od Konjica do Mostara, a dužina desne tunelske cijevi je 10.165, a lijeve 10.160 metara. ldejni projekt za tunel Prenj je završen, u saradnji s vanjskim saradnicima načinjen je program dodatnih istražnih radova, dok je u toku realizacija dijela programa koji se odnosi na hidrogeološka istraživanja i probno IG kartiranje i istraživanje iz programa dodatnih istražnih radova.

Ishodovana je prethodna vodna saglasnost, studiju utjecaja na okoliš odobrilo je Federalno ministarstvo okoliša i turizma, održane su javne rasprave te je podnesen zahtjev za izdavanje okolišne dozvole. Kroz WBIF grant započele su aktivnosti za izradu dopune studije utjecaja na okoliš, kao i prateće dokumentacije vezane uz socijalna i ekološka pitanja projekta. Provedba projekta planirana je prema žutom FIDIC-u.

Drugi važan segment je dionica Mostar sjever - Mostar jug, dužine 15,4 kilometara, a prema idejnom projektu, u sastav dionice ulazi petlja Mostar sjever s bočnim naplatnim mjestom, šest tunela ukupne dužine devet kilometara i šest relativno kratkih vijadukta/mostova dužine oko dva kilometra.

S obzirom na to da se radi o uvjetima ugovora po crvenom FIDIC-u za dionicu Mostar sjever - Mostar jug, završetak postupka i potpisivanje ugovora može se očekivati u drugom tromjesečju 2022. godine, dok je planirani rok izgradnje 45 mjeseci.