Nema mušterija
82

Sarajevski taksisti na rubu egzistencije: Prihodi zbog korone opali i do 80 posto

L.P.
Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba
Pojavom koronavirusa mnoge firme i djelatnosti izmijenile su način svog rada, a takva situacija nije zaobišla ni taksi prijevoznike u Kantonu Sarajevo.

Proglašenjem pandemije koronavirusa, kada je javno mnijenje shvatilo i prihvatilo ozbiljnost situacije u vezi s koronavirusom, odnosno kada je većina građana prestala sumnjati u njenu vjerodostojnost, kada su se formirali krizni štabovi koji su građane usmjeravali kako da se nose s novonastalom situacijom, i u Udruženju Sarajevo Taxi također je formiran krizni štab.

Primarni cilj bila je zaštita vozača i svih njihovih mušterija, stoga se, kao i na većini drugih mjesta, pristupilo dezinfekciji vozila, ali i podjeli maski i rukavica vozačima i klijentima. Iako se uvođenjem restriktivnih mjera u taksi vozilima smjela prevoziti isključivo jedna osoba koja je također, zajedno s vozačem, morala posjedovati zaštitnu opremu, relaksiranjem mjera situacija se djelimično promijenila.

"Trenutno se na zadnjem sjedištu taksi vozila smiju prevoziti dvije osobe, uz, naravno obavezno nošenje zaštitne maske", ističe za Klix.ba Hasib Lošić iz interne kontrole Udruženja Sarajevo Taxi, koji tvrdi da posljedice pandemije podnose svi pa tako i taksi službe.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

"Sarajevo je atraktivna turistička destinacija, kako za ljude iz regiona tako i iz cijele Evrope i bliskoistočnih zemalja. Zatvaranjem granica turisti su prestali dolaziti zbog čega su prazni hoteli i restorani, ali i naša vozila. U odnosu na isti period prošle godine, mi bilježimo pad prihoda od 70 do 80 posto", dodaje Lošić.

Ništa bolja situacija nije ni u privatnoj kompaniji "Crveni Taxi".

"U prva dva mjeseca pandemije od ukupno 40 vozila, samo 20 je svakodnevno saobraćalo. Ostala su bila parkirana i nekorištena, odnosno izvan prometa. Tih nekoliko mjeseci nije bilo nikakve zarade. Bilježili smo konstantan minus, dok sada možemo govoriti o vraćenim gubicima od 10 do 20 posto", ističe Armin Babić, sekretar kompanije Crveni Taxi, koji dodaje da je određeni broj njegovih kolega usljed pandemije koronavirusa napustio ovu branšu.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

Članovi Udruženja Sarajevo Taxi su za vrijeme trajanja policijskog sata bili u službi civilne zaštite te su zajedno s njima bili na raspolaganju starim i iznemoglim osobama.

Adi Kalem, ministar saobraćaja KS, istakao je da je, u jeku pandemije, na adrese taksi prijevoznika stigla pomoć u vidu maski i dezinfekcijskih sredstava te je dodao da će u narednom periodu s predstavnicima taksi službi biti upriličen sastanak na kojem će se pokušati pronaći rješenje za njihove probleme.