Privreda
329

Putovanje od Zenice do Tarčina trajat će kao nekad prolazak kroz naselje Stup

Piše: N. J.
(Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba)
Danas su iz preduzeća Autoceste FBiH organizovali obilazak dionice Sarajevo zapad - Tarčin te predstavili sve ono što je urađeno i što treba uraditi na trenutno najvećem aktivnom gradilištu Koridora 5C.

Direktor Autocesta FBiH Ensad Karić novinarima je rekao da bi svi radovi na ovoj dionici trebali biti završeni i prije ugovorenog roka, odnosno već u septembru. Dodao je kako će oni biti obavljeni u okviru planiranog budžeta i potpisanih ugovora, te da će dionica koštati nešto manje od 700 miliona KM.

"Završetkom ove dionice Sarajevska zaobilaznica će biti u punoj funkciji, odnosno imat ćemo put od vrata Hercegovine pa sve do Zenice", kazao je Karić.

Istakao je i da je ova dionica bila veoma zahtjevna i kompleksa, te da njenu trećinu čine tuneli.

Izvršni direktor u Autocestama FBiH Jasmin Bučo je naveo da je riječ o jednoj od najtežih dionica u regiji, budući da je projektovana sasvim nova trasa u odnosu na sve ranije planove, a zbog komplikovane procedure dobijanja saglasnosti i lokalne zajednice, čijim se zahtjevima moralo izlaziti u susret. To je značajno poskupjelo čitav projekta, objasnio je i dodao da bi u budućnosti trebalo izbjegavati ovakve dionice.

Bučo je naveo da je na ovoj dionici i tunel "25. novembar" od tri kilometra, koji je kompleksan i specifičan sa aspekta sigurnosti jer su morali biti zadovoljeni svi sigurnosni kriteriji zbog njegove dužine.

Osim ovog tunela, na dionici je još šest tunela, sedam mostova/vijadukata, tri petlje i naplatno mjesto Sarajevo zapad. Na nekim mjestima je u potporne zidove uloženo više miliona KM kako bi se spriječila klizišta.

Istaknimo i to da u ovim tunelima neće biti prekida signala mobilne telefonije niti radiosignala.

Dionicu gradi renomirana turska kompanija Cengiz Insaat, dok 60 posto radova izvodi više od 20 bh. kompanija. Kompletna dionica ima dužinu od 20 kilometara i za 7-8 km će skratiti dosadašnju cestu. Na njenoj izgradnji 24 sata dnevno u tri smjene radi 2.000 osoba.

"Građani će uštedjeti puno vremena jer će im od Zenice do Tarčina trebati onoliko vremena koliko im je prije trebalo da prođu kroz sarajevsko naselje Stup", poručio je Karić.