Podaci ključni za razvoj
13

Počinje drugo sveobuhvatno istraživanje o stanju eCommerce tržišta u Bosni i Hercegovini

B. R.
(Foto: eCommerce asocijacija u Bosni i Hercegovini)
(Foto: eCommerce asocijacija u Bosni i Hercegovini)
U doba globalnog rasta online tržišta, Bosna i Hercegovina prepoznaje svoju priliku za napredak i pokreće drugo sveobuhvatno istraživanje tržišta e-trgovine, demonstrirajući svoju predanost usklađivanju s međunarodnim trendovima.

Zahvaljujući inicijativi eCommerce asocijacije u Bosni i Hercegovini, u toku je drugo nacionalno istraživanje tržišta e-trgovine, kojim se nudi detaljan uvid u stanje i potencijal ovog sektora. Ovim projektom, ne samo da pruža sveobuhvatnu analizu iz perspektive e-trgovaca i potrošača, već sebe i postavlja Bosnu i Hercegovinu na mapu evropske e-trgovine.

"Podaci su temelj na kojem gradimo našu budućnost u digitalnom prostoru. Jedno je imati mišljenje, a drugo je imati podatke koji omogućavaju strateško planiranje i informirano donošenje odluka. Naša uključenost u godišnju analizu Ecommerce Europe, kao jedina članica iz regiona, jasno pokazuje da naši napori donose konkretne rezultate", izjavila je izvršna direktorica eCommerce asocijacije u Bosni i Hercegovini Belma Agić.

Prema njenim riječima, ovim podacima, ne samo da se bh. tržište stavlja na evropsku mapu e-trgovine, već pružaju temelje za izgradnju održivih strategija koje će biti ključne za daljnji rast i integraciju sa evropskim tržištem.

"Na podacima se prave strategije koje nisu zasnovane na pretpostavkama, već na stvarnim uvidima i trendovima, što je ključno za postizanje konkurentske prednosti u brzorastućem digitalnom ekonomskom okruženju", dodaje Agić.

Orhan Gazibegović, Belma Agić i Almir Peštek (Foto: eCommerce asocijacija u Bosni i Hercegovini)
Orhan Gazibegović, Belma Agić i Almir Peštek (Foto: eCommerce asocijacija u Bosni i Hercegovini)

Istraživanjem se cilja na dublje razumijevanje navika potrošača i online trgovaca te procjenu njihove interakcije unutar postojećih zakonodavnih okvira. Osim toga, bavi se analizom marketinških strategija, platnih navika, logističkih izazova i zadovoljstva potrošača. Ovim, ne samo da se pružaju ključne informacije za razvoj tržišta, već i otvaraju vrata za razumijevanje kako tehnološki napredak utječe na potrošačko ponašanje.

"Analizirajući tržište možemo identificirati kako unaprijediti sektor e-trgovine u Bosni i Hercegovini, potaknuti njen rast i povećati zadovoljstvo kupaca. Ovo istraživanje omogućava da razumijemo tržište i efikasno reagujemo na promjene", istakao je prof. dr. Almir Peštek, redovni profesor na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu i član Savjetodavnog odbora Asocijacije.

Osim toga, kako je naveo, kao član akademske zajednice vjeruje da će rezultati ovog istraživanja biti od vrijednosti i za obrazovne institucije, naše studente, istraživače i sve one koji žele da saznaju više o tržištu e-trgovine u Bosni i Hercegovini.

"Osiguravajući ovako važne podatke podstičemo razvoj svih učesnika na izuzetno dinamičnom tržišta e-trgovine", zaključio je Peštek.

(Foto: eCommerce asocijacija u Bosni i Hercegovini)
(Foto: eCommerce asocijacija u Bosni i Hercegovini)

Rezultati ovog istraživanja će biti objavljeni putem komunikacijskih kanala asocijacije, obećavajući sveobuhvatan uvid u eCommerce tržište i predstavljajući temelj za inicijativu poboljšanja zakonodavstva, jačanja sigurnosti i povjerenja potrošača.

Iz eCommerce asocijacije u Bosni i Hercegovini pozivaju sve građane i poslovne subjekte da popunjavanjem ankete aktivno učestvuju u ovom ključnom istraživanju, a oni najsretniji mogu dobiti vrijedne poklone. Anketa za e-kupce se nalazi na ovom linku, a za e-trgovine na ovom linku.

"Zajedničkim snagama, koristeći moć podataka, možemo unaprijediti i oblikovati budućnost online tržišta u našoj zemlji. Ovo istraživanje je ključan korak u tom procesu", konstatovao predsjednik Asocijacije Orhan Gazibegović.