Hercegovačka drama
47

Pet godina čekanja: U toku evaluacija ponuda za "najsporiju" dionicu autoputa A1

Klix.ba
Foto: N. G./Klix.ba
Foto: N. G./Klix.ba
Javno preduzeće Autoceste FBiH trenutno evaluira tehničke ponude prijavljenih kompanija na tender za gradnju dionice Počitelj - Zvirovići. Proces odabira graditelja ovog dijela autoputa najsporiji je u historiji gradnje savremenih saobraćajnica u BiH.

Kako nam je objašnjeno iz Autocesta FBiH, posljednji javni poziv za dostavu ponuda za izgradnju poddionice Počitelj - Zvirovići kroz dva lota objavljen je 10. jula 2018. godine.

Otvaranje ponuda prvobitno je bilo zakazano za 6. septembar, ali je na zahtjev ponuđača da im se omogući više vremena za pripremu ponuda, rok za dostavu ponuda prolongiran za 10. oktobar kada su ponude i otvorene.

Bitno je napomenuti da su, prema instrukcijama iz tenderske dokumentacije, ponude dostavljene u dvije koverte: tehnička i finansijska.

Iz Autocesta Federacije Bosne i Hercegovine za Klix.ba je potvrđeno da je trenutno toku evaluacija tehničkih ponuda.

"Nakon što banka da saglasnost na Izvještaj o tehničkoj evaluaciji, bit će zakazano otvaranje finansijskih ponuda onih ponuđača čije su tehničke ponude ocijenjene prihvatljivim", kažu iz Autocesta FBiH.

Banka na koju se referiraju je Evropska investicijska banka koja je 2017. godine tražila da se postupak dodjele ugovora na izgradnji dionice Počitelj - Zvirovići ponovi. EIB je smatrao da je došlo do povrede postupka nabavke usljed objavljivanja povjerljivih informacija u pojedinim medijima.

Podsjetimo, dionica Počitelj - Zvirovići je najproblematičniji dio autoceste, ne zbog tehničkih karakteristika (mada će se u sklopu nje nalaziti jedan od najvećih mostova u regionu), nego zbog činjenice da je ozbiljna priča o gradnji počela u januaru 2014. godine. Dakle, gotovo pet godina kasnije i nekoliko propalih tendera dionica Počitelj - Zvirovići još uvijek ne postoji.

Dionica Počitelj - Zvirovići duga je 11,75 km, a najznačajniji objekti su most Počitelj (945 m), petlja s naplatnim mjestom i pristupnim prometnicama do regionalne ceste Buna - Domanovići i magistralne ceste M-17, tri vijadukta, tunel i otvorena trasa. Predviđeni rok izgradnje bio bi 30 mjeseci.