Prevent Interior
44

Kompanija izvozi u više od 15 zemalja, udvostručila je promet i broj uposlenih te nastavlja dinamičan rast

R. D.
Foto: Prevent
Foto: Prevent
Prevent je prije pet godina najavio aktivno ulaganje u oblasti namještaja, a danas je ova divizija najbrže rastuća industrija u okviru Prevent Grupacije i strateški dobavljač vodećih svjetskih brendova.

O trenutnom poslovanju, stanju na tržištu i perspektivama ove industrije razgovarali smo s direktorom divizije namještaja Preventa Zlatanom Faikom Uzunovićem.

Rast i razvoj industrije namještaja u Prevent Grupaciji prvenstveno je zasnovan na strategiji diversifikacije i industrijskoj kulturi razvijenoj tokom dugogodišnjeg poslovanja na globalnom tržištu. Dodatno, tu je i višegodišnje iskustvo u oblasti proizvodnje kože i tekstila, što je jedna od naših najvećih komparativnih prednosti u odnosu na etabliranu konkurenciju iz Istočne Evrope. Kažu kako je Prevent jedina kompanija u svijetu koja na jednom mjestu proizvodi kožu, tekstil i tapacirani namještaj. Ovakav pristup predstavlja dodanu vrijednost kupcima, a posebno u svjetlu trenutnih izazova u lancu snabdijevanja i "near shoring" trenda.

"Samo u ovoj godini ostvaren je rast od 100% u odnosu na prethodne dvije godine, što je potvrda predanog rada, entuzijazma i inovativnosti mladog tima Preventove divizije namještaja, koja trenutno zapošljava 300 zaposlenika, što je čak dvostruko više od 2020. godine", ističe Uzunović na početku razgovora.

Prevent u ovom trenutku proizvodi namještaj na tri lokacije u BiH, a svaka od lokacija specijalizirana je za određenu kategoriju proizvoda i specifičnu tržišnu nišu.

U segmentu pločastog i namještaja od masiva sarađuju s luksuznim brendovima kuhinja i dječijeg namještaja. Navode kako je dovoljno reći da je jedan od njihovih strateških kupaca danski VIPP, s kojim upravo šire saradnju. Očekujemo da ova saradnja postane strateškog karaktera i da će zahtijevati značajnu ulogu i drugih lokalnih proizvođača namještaja.

"Kada je riječ o tapaciranom namještaju, Prevent Interiror godišnje proizvede više od 60.000 komada sofa. Najveći kupac u ovom segmentu je IKEA, koja je prepoznala prednosti naše vertikalne integracije i za koju u Visokom proizvodimo kompletnu sofu od materijala bh. porijekla preko konstrukcije do finalnog proizvoda. Dnevno se za IKEU izveze 200 komada sofa, a najveće izvozno tržište je Velika Britanija. Fokus na stratešku saradnju s IKEA-om je rezultirao u povećanju proizvodnih kapaciteta od 4 puta u samo tri godine, što pokazuje zajedničku opredijeljenost ka jačanju saradnje", izjavio je.

U proteklom periodu pokrenuli su i saradnju s još jednim skandinavskim brendom namještaja Sofa Company, za koji mjesečno isporučuju oko 1.200 komada sofa.

"Sofa Company je, nakon IKEA-e, najveći skandinavski i najbrže rastući evropski online retailer namještaja. Ponosni smo na saradnju s ovom inovativnom kompanijom i upravo smo potvrdili značajno povećanje obima poslovanja. Također, proširili smo saradnju s kupcima u Francsukoj, Nizozemskoj, Italiji i Njemačkoj", kaže on.

Prevent Interior će u 2022. godini nastaviti daljnje investicije u vertikalnu integraciju, posebno kroz segment obrade pjene, što je jedan od najvažnijih preduslova za ubrzano širenje poslovanja i dugoročno konkurentno pozicioniranje na dinamičnom evropskom tržištu.

"Jasno je da je drvna industrija perspektivna grana, na koncu izvozne brojke to dokazuju. Dovoljno je analizirati efekte industrije namještaja na Poljsku ili Rumuniju, da bi se shvatio potencijal ove grane. Ipak, vjerujem da je za dobrobit i ekonomije i države potrebno ući puno detaljnije u tu tematiku. Namještaj je perspektiva za BiH isključivo pod uslovom da se bazira na finalnom proizvodu i, strategijom daljnjih investicija, pokušavamo pratiti ovaj stav. Kroz investicije koje slijede, ne samo da ćemo podržati razvoj domaćih proizvođača nego i firme koje se bave proizvodnjom materijala i obradom komponenti za izradu gotovog namještaja", dodaje naš sagovornik.

Kada je riječ o srednjoročnim planovima, Uzunović naglašava nekoliko strateških pravaca djelovanja divizije namještaja, a posebno strategiju primjene održivih materijala. Kroz saradnju sa sestrinskom kompanijom u okviru grupacije, kupcima će ponuditi održive materijale. Sam proces se bazira na korištenju recikliranog prediva koje će dati dodatnu vrijednost proizvodima slijedeći ekološki prihvatljive tehnologije u području proizvodnje tekstila i uključivanjem inovativnih, održivih rješenja u tehnologiju proizvodnje.

"Svjesni smo globalnih trendova i u saradnji s našim kupcima nastojimo biti pokretači promjena kada je riječ o održivosti, smanjenju otpada i efikasnom korištenju energije. Budućnost industrije namještaja zavisi i od kvalitetnog korištenja resursa, o čemu posebno vodimo računa", dodao je.

Zahvaljujući novim projektima i širenju poslovanja s postojećim kupcima, Prevent Interior planira rast izvoza od 50% u 2022. godini pokretanje nove proizvodne lokacije te otvaranje dodatnih 100 radnih mjesta. Posebni motiv u 2022. godini će biti izgradnja razvojnog centra, čime će Prevent Interior preuzeti lidersku poziciju kada je riječ o ponudi na regionalnom tržištu. Pored razvoja vlastitih proizvoda, ovakav pristup otvara mogućnost saradnje s high-end brendovima od same ideje, razvoja, preko odabira materijala pa do finalne izrade i isporuke krajnjem kupcu.