Susret u Sarajevu
27

Kako se željeznice u BiH porede sa razvijenom Španijom i šta možemo naučiti

FENA
Najveći problem željeznica u BiH je uništena i loša infrastruktura, ali uprkos i drugim problemima ovaj sektor ima perspektivu, posebno u teretnom saobraćaju - istaknuto je danas u Vanjskotrgovinskoj komori BiH (VTKBiH) u Sarajevu na Poslovnom forumu BiH - Španija koji je posvećen razvoju željezničkog transporta.

VTKBiH je, po riječima predsjednika Nemanje Vasića, Forum organizirala u saradnji sa Španskim institutom za vanjsku trgovinu i investicije (ICEX) i uz podršku Ambasade Kraljevine Španije u BiH.

"Španija je zemlja u EU koja ima dosta dobro razvijen željeznički saobraćaj, a njihovi stručnjaci su u mnogim zemljama, koje su bile kao i mi sa nerazvijenim željezničkim saobraćajem, doprinijeli svojim znanjem i iskustvima da se taj saobraćaj popravi i da dostigne koliko, toliko nivo zemalja EU. Mi smo naravno daleko od toga i naš željeznički saobraćaj je u lošem stanju. Pošto je ovo izuzetno važna grana privrede nadamo se da će i današnji skup doprinijeti da se sve to pokrene sa mrtve tačke", kazao je Vasić.

Ambasador Kraljevine Španije u BiH José María Valdemoro Giménez je kazao da sektor željezničkog transporta doživljava značajan razvoj na globalnom nivou kao alternativa već prezasićenim sektorima cestovnog i avionskog saobraćaja.

"Španija je uložila velike napore u razvoj svoje infrastrukture, te učestvovala na međunarodnom nivou u tom razvoju i ovdje smo danas da podijelimo iskustva sa BiH. Sa nama su predstavnici devet značajnih španskih kompanija aktivnih i uspješnih u različitim aspektima željezničkog transporta da ovdje podijele svoja iskustva i sagledaju potencijalne izazove na koje može naići razvoj željezničkog saobraćaja u BiH", kazao je španski ambasador.

Dodao je da Španija ima izrazito dobro razvijen željeznički saobraćaj sa 15.000 kilometara željeznica i 3.000 kilometara brze željeznice, najdužu i najrazvijeniju mrežu na nivou Evrope i drugu najrazvijeniju na svijetu, odmah iza Kine. Istovremeno, španske kompanije realiziraju veoma značajne projekte na međunarodnom nivou.

Željeznice u BiH, po riječima zamjenika ministra komunikacija i prometa BiH Saše Dalipagića, imaju određene probleme i pri tome nemaju odgovarajuću podršku od instituacija i investitora, ali uprkos svemu imaju perspektivu u budućnosti posebno u teretnom prijevozu rasutih i tekućih tereta i prijevozu kontejnera.

"Trend u Evropi je da se finansiraju željeznice kao najpovoljniji, ekološki tip prijevoza i Evropa čak sada daje sredstva za finansiranje željeznica sa grantovima od čak 60 posto, dakle nepovratna sredstva. Mi u BiH, odnosno entitetska ministarstva u čijoj su nadležnosti željeznice, trebale bi da koriste ta sredstva, ali bi prije toga morali imati odgovarajuće projkete za ta sredstva", naveo je Dalipagić.

Predstavnik Uprave željezničke infrastrukture Španije Joaquín Jiménez naglasio je ulogu ovog tijela u razvoju željezničke infrastrukture u toj zemlji.

"Počeli smo prije 30 godina kada smo idenfikovali pravi tajming za željeznički sektor i imali smo priliku da iskoristimo i apsorbujemo važne evropske fondove koji su nam pomogli u obnovi i razvoju željeznica", kazaoa je Jiménez .

U okviru Poslovnog foruma o temi “Iskustva i budući izazovi u razvoju željezničkog transporta” bit će govora i o aktuelnim i budućim projektima u željezničkom sektoru BiH, kao i o razvoju željeznica Španije, a posebna tema posvećena je modernizaciji sarajevske tramvajske mreže kao ključnom projektu za održivu mobilnost u Sarajevu.

Najavljen je i panel o temi Finansiranje razvoja transportnog sektora u BiH, te prezentacija tehnologija u željezničkom sektoru Španije, kao i poslovni sastanci (B2B) privrednika iz BiH i Kraljevine Španije.