Projekat ProCredit Bank
0

"Kako razgovarati s bankom?"

Sarajevo-x.com
ProCredit Bank je danas započela s implementacijom edukativnog projekta „Kako razgovarati s bankom?“. Cilj projekta je učiniti bankarsko poslovanje razumljivim građanima i privrednicima u našoj zemlji.

Danas započinju i „Dani transparentnosti“ za vrijeme kojih će građani moći dobiti svoj primjerak edukativne brošure „Kako razgovarati s bankom?“ na ulicama gradova širom Bosne i Hercegovine (BiH) ili u jednoj od 45 poslovnih jedinica banke.

„Stav ProCredit Bank je da se povjerenje gradi brigom o klijentima i vođenjem računa o njihovim potrebama, a ne pukom prodajom usluga. Smatramo da je informisanost naših klijenata veoma važna za izgradnju kvalitetnog odnosa klijenta i banke. Dobro informisan klijent će donijeti ekonomski opravdanu odluku, ali i doživljavati svoju banku kao pouzdanog poslovnog partnera“, izjavila je Maja Hrnjić, viši savjetnik Uprave ProCredit Bank.

Bankarski sektor u Bosni i Hercegovini je doživio veoma dinamičan razvoj i broj bankarskih usluga namjenjenih građanima i privredi konstantno raste. Ovo znači da su našim sugrađanima dostupne kvalitetne bankarske usluge, ali i da kontinuirano trebamo ulagati napore kako bi građani razumjeli usluge koje koriste.

Povodom izdavanja edukativne brošure, dr. Kemal Kozarić, guverner Centralne banke BiH, je izjavio: „Centralna banka BiH podržava realizaciju ideje o finansijskoj edukaciji građana. Finansijska edukacija je važan segment poslovanja svake komercijalne banke, stoga joj treba posvetiti pažnju kako bi uslovi korištenja finansijskih usluga bili jasniji, a klijenti zaštićeni i zadovoljni“.

Važnost ovog projekta u segmentu zaštite potrošača, u ovom slučaju korisnika bankarskih usluga, je prepoznala i Instutucija Ombdusmana za zaštitu potrošača u Bosni i Hercegovini, kao i Udruženje za zaštitu potrošača Putokaz iz Sarajeva, te Udruženje za zaštitu potrošača Plava sfera iz Banja Luke.

Dragan Doko, ombdusaman za zaštitu potrošača BiH, povodom implementacije ovog projekta je izjavio:“ Mi podržavamo realizaciju inicijative o edukaciji potrošača u domenu financijskih usluga. Pri kreiranju potrošačke politke upravo se najviše računa vodi o unaprijeđenju informiranosti potrošača. Pravilna i dosljedna primjena edukacije o financijskim uslugama potrošača doprinijela bi efikasnijoj zaštiti ekonomskog interesa potrošača, kao i zaštiti njihovih temeljnih prava definiranih Zakonom o zaštiti potrošača. Sigurni, dobro informirani, aktivni potrošači, djelujući pojedinačno i kolektivno su kritičke odredbe zdravoga tržišta, a tržište treba biti napravljeno tako da radi za potrošače.“

Brošura se sastoji iz četiri cjeline koje zajedno daju generalan prikaz cjelokupne bankarske usluge. Prvi dio je posvećen savjetima klijentima kako da odaberu „pravu“ banku, odnosno onu koja najbolje odgovara njihovim potrebama.

U drugom dijelu, posvećenom bitnim elementima u vezi sa kreditima, čitaoci mogu pronaći informacije o vrstama kredita na raspolaganju, troškovima koji su vezani za kredit, osiguranju kredita, procesu odobrenja kreditnog zahtjeva, ali i korisne savjete o tome kako se ponašati u slučaju problema sa otplatom kredita.

Treći dio je posvećen štednji i sadrži informacije o vrstama štednje na raspolaganju, savjete za izbor najprilagođenijeg modela štednje, kao i preporuke za izgradnju dobrog odnosa između klijenta i banke. Posljednji dio sadrži informacije o tekućim računima i karticama i njihovom korištenju.

Kako bi građane pripremili za razgovor sa uposlenicima banke uz brošuru je štampan i dodatak koji sadrži pitanja koja smatramo relevantnim za dobijanje svih informacija kako bi se odluka o korištenju usluga mogla kvalitetno donijeti, bilo prilikom zaključivanja ugovora o kreditu ili štednji, ili prilikom otvaranja tekućeg računa, te odabira kartice.

Kako bi bila dostupna većem broju ljudi, nevezano za to koju su poslovnu banku odabrali kao svoju, brošura će biti distribuirana i putem insertacije u dnevnim novinama. ProCredit Bank se zahvaljuje Evropskom fondu za jugoistočnu Evropu (EFSE) na podršci, koja će omogućiti da ova brošura bude dostupna što većem broju građana u BiH. „EFSE je odlučio podržati ovaj projekat s ciljem da se finansijske usluge i proizvodi učine transparentnim i razumljivim. Upravo je povjerenje građana u bankarski sistem ono što promoviše njegovu stabilnost,“ izjavila je Mejra Juzbašić, EFSE menadžer za investicije u BiH.

Kako bi dobili odgovore na pitanja o bankarskim uslugama, građani svoja pitanja mogu slati putem e-mail-a na [email protected], a brošuru možete potražiti i na Web stranici banke www.procreditbank.ba.