Privreda
0

Kahrimanović: U BiH se isplati uložiti novac, dijaspora ima potencijala da investira

FENA
Foto: FENA
Foto: FENA
Prijedorska kompanija "Austronet“ pravi je primjer poslovnog uspjeha jer svojim rezultatima pomaže u poboljšanju izvozne slike Bosne i Hercegovine imajući u vidu podatak da je ukupan odnos proizvodnje i izvoza prošle godine u ovoj firmi iznosio 97 posto.

Kompanija, koju su 2007. godine u Kozarcu osnovali austrijski investitori, jedna je od najvećih izvoznika u BiH i sa najvećom netodobiti u oblasti malih preduzeća. Bavi se proizvodnjom reklamnih i zaštitnih mreža koje se izvoze na zapadnoevropsko tržište, a trenutno zapošljava 57 radnika.

Direktor prijedorskog "Austroneta“ Enes Kahrimanović najzaslužnija je osoba za realizaciji ove austrijske investicije. U matičnoj firmi u Austriji zaposlio se kao običan radnik 1991. godine, gdje je ostao do 2007. godine, da bi potom odlučio da pokuša ubijediti vlasnike ove, ali i firme Betareal, da investiraju u Kozarac.

"Uspio sam vlasnike ovih firmi ubijediti da se u BiH isplati uložiti novac, da se ovdje može zaraditi jako puno te da se odavde na zapadnoevropsko tržište mogu izvoziti proizvodi koji imaju kvalitet", kaže Kahrimanović u razgovoru za Fenu.

Betareal, firma koja se bavi izgradnjom i prodajom poslovnih prostora, izgradila je poslovne prostore u Kozarcu, u što je uloženo oko 5,5 miliona maraka.

"Imamo negdje oko 15.000 kvadratnih metara zemljišta i oko 8.000 kvadratnih metara proizvodnih hala sa skladišnim i kancelarijskim dijelom. Firma Austronet je došla kao druga kompanija koja je iznajmila te objekte. U te objekte smo dosad uložili oko 4,7 miliona maraka", pojašnjava Kahrimanović.

Austronet proizvodi mreže za različite potrebe, odnosno reklamne mreže za teniske terene te zaštitne mreže u građevinarstvu. Radi za velike građevinske brendove u svijetu među kojima su Baumit i Strabag, kao i za sve brendove u svijetu tenisa, kao što su Nike, Adidas, Fisher, Hed...

Radi također i za BNP Paribas, koji je najveći sponzor teniskih turnira te su prošle godine na “Rolan garosu” radili BNP-ove reklame.

Još jedan njihov proizvod koji trenutno, osim njih, ne proizvodi niko na Balkanu je zaštitno sunčevo jedro, što je konkurencija tendama, a riječ je o proizvodu koji je stopostotno namijenjen izvozu na evropsko tržište.

Kahrimanović naglašava da ovi poslovni uspjesi "Austroneta" govore da se austrijski investitori nisu pokajali što su odlučili investirati u ovo područje.

"Uspio sam ih ubijediti i nisu se pokajali. Mi smo u obje ove kompanije uložili oko 10,5 miliona maraka, radimo kvalitetnu robu i nemamo reklamacija", potcrtao je.

Ističe da bh. dijaspora ima potencijala, znanja i želje da investira u domovinu, ali je potreban sistem koji će tim ljudima olakšati da na jednostavan način ulože kapitali i osnuju firmu.

"Imamo jako puno mogućnosti i kapaciteta da se novac donese, problem je što je sistem pogrešno postavljen i treba ga urediti na jednostavan način - dozvoliti ljudima da osnuju firmu i počnu raditi te ih ne opterećujete nepotrebnim procedurama, dozvolama i rješenjima. Potreban je sistem u kojem ljude koji dobro rade treba nagraditi, a one koji ništa ne rade kazniti", zaključuje Kahrimanović.