Projekt dvije države
2

Izgradnja mosta kod Svilaja: Moguće nove prekompozicije zbog finansijskih poteškoća kompanije Viadukt

Piše: I. Č.
(Foto: Klix.ba)
Na izgradnji mosta preko rijeke Save, kod Svilaja, moguće je da će ponovo doći do prekompozicije ugovornih odnosa zbog finansijskih poteškoća hrvatske građevinske kompanije Viadukt, potvrdio je za Klix.ba sekretar Ministarstva komunikacija i prometa BiH Igor Pejić.

"Ministarstvo komunikacija i prometa pokrenulo je mjere da to preduprijedimo, jer je most jedan od ključnih projekata na Koridoru 5C. Umjesto Viadukta nositelj konzorcija će biti Hering iz Širokog Brijega", kazao nam je Pejić.

Trenutni odnos u Konzorciju Viadukt - Hering je 60:40, u korist Viadukta. 

Ukoliko se kriza Viadukta eventualno odrazi na radove na mostu Svilaj, moguće je da dođe do prekompozicije odnosa u konzorciju, sve u skladu s odredbama FIDIC i potpisanog ugovora.



Dodao je da bi sastanak predstavnika Ministarstva komunikacija i prometa BiH i Autocesta Hrvatske uskoro trebao da se održi, na kojem će biti dogovoreni zvanični detalji.

Problematična mostogradnja

Hrvatske autoceste i Ministarstvo komunikacija i prometa BiH su 2012. godine potpisale ugovor s austrijskim Strabagom o izgradnji mosta, a cijena je bila 21 milion eura. Zbog niza proceduralnih grešaka, u junu iste godine Strabag se povukao iz projekta i tražio nadoknadu štete u iznosi većem od 1.700.000 eura.

"Taj ugovor raskinula je građevinska kompanija Strabag zbog toga što nisu uvedeni u posao. Na osnovu toga su tražili odštetu od Bosne i Hercegovine i od Hrvatske. Hrvatske autoceste od nas traže 535 hiljada eura za regresiranje duga kojeg su platili kompaniji Strabag, sa pripadajućim kamatama. Strabag traži puno više. Trenutno je postupak u tužilaštvu. U fazi je postizanja nekog dogovora, vidjet ćemo šta će sa tim biti", rekao je Pejić.

Dodao je da kako je ta odšteta iznosila oko 2,5 miliona eura te da se Hrvatska sporazumno nagodila i nije išla u spor, nego je platila 535 hiljada eura, koje sad regresira od BiH.

"Bosna i Hercegovina za vrijeme ministra Damira Hadžića nije htjela prihvatiti nikakvu odgovornost", poručio je Pejić, dodavši da je predmet u Tužilaštvu BiH, tačnije da ga vodi tužitelj Miroslav Janjić.

Novi ugovor, stara priča

Bosna i Hercegovina i Republika Hrvatska su se za izgradnju mosta preko rijeke Save kod Svilaja, nakon treće tenderske procedure u posljednje tri godine, odlučile za novog izvođača radova.

Konzorcij Viadukt iz Hrvatske i Hering iz Širokog Brijega su 15. jula 2016. godine potpisale ugovor o gradnji mosta, a radovi su otvoreni 15. septembra 2016. godine.

"U međuvremenu smo mi raspisali novi tender, jer je ugovor raskinut. U novom tenderu je pobijedila druga firma koja sad radi most i to je to. Na rijeci Savi kod Svilaja most se gradi u punom kapacitetu. Izvođači su, sa bosanskohercegovačke strane Hering, sa hrvatske strane Viadukt. Investitor sa hrvatske strane su Hrvatske autoceste, sa bosanskohercegovčke strane Ministarstvo prometa i komunikacija", objasnio je ukratko Pejić, dodavši da su radovi kasnili oko Nove godine zbog ekstremno niskih temperatura i snijega.