Proizvođači namještaja
494

Drvna industrija u BiH upošljava više od 30 hiljada radnika, izvozimo na sve kontinente

R. D.
Drvna industrija ima najveću tradiciju od svih u našoj zemlji, a rezultati koje bilježi rangiraju je u sam vrh bh. ekonomije. Njen potencijal je ogroman, a ako je suditi prema posljednjim trendovima, mogla bi obilježiti naredne godine.

Damir Muhić, suvlasnik kompanije MS&WOOD i predsjednik Udruženja proizvođača namještaja u BiH, za Klix.ba kaže kako sa sigurnošću možemo reći da je rast drvne industrije u BiH iznad rasta ukupnog izvoza robe iz BiH, što dovoljno govori o njenom potencijalu.

"U Bosni i Hercegovini je aktivno više od 1.400 firmi u ovoj industriji i ona zapošljava više od 30 hiljada radnika s najmanjom fluktuacijom kadra. Prema statističkim podacima, kategorija drvo i proizvodi od drveta ima najveći vanjskotrgovinski suficit. Osim što drvna industrija BiH ima višedecenijsku tradiciju i najstarija je industrijska grana u našoj zemlji, tradicionalno je izvozno orijentirana i ekološki prihvatljiva, važno je naglasiti da se razvoj drvne industrije u BiH zasniva na korištenju domaćih resursa i stručnjaka", kaže Muhić.

Dodaje kako je prvenstveno potrebno unaprijediti odnose između šumarstva (šumskih gazdinstva) u kojem je država dominantni faktor i prerađivača drveta i namještaja, ulagati u kadar i edukaciju, što je izuzetno zanemareno posljednjih godina, istraživanje i razvoj koji su potpuno neznatni na našem tržištu, povećati tržišno učešće na postojećim tržištima, definirati potencijalno nova tržišta i raditi na pristupu novim tržištima i brendiranju proizvoda.

"Od posebnog značaja je privlačenje investicija u drvoprerađivački sektor te jačanje konkurentnost i produktivnost kompanija drvne industrije. S posebnim poštovanjem moram naglasiti da industrija ima nesebičnu pomoć od Vanjskotrgovinske Komore BiH te aktivno komuniciramo unutar sektora preko udruženja drvoprerađivačke industrije. Također, praksa je pokazala da su dizajneri namještaja iz BiH rame uz rame sa svjetskim dizajnerima te je i u tom segmentu ogroman potencijal", smatra Muhić.

On s ponosom kaže kako je kompanija MS&WOOD, koju su vlasnički preuzeli prije nepunih pola godine, bila na odličnim temeljima te iskustvom, profesionalnim menadžmentom i proaktivnim učešćem na sajmovima uspjela za kratak period postići zavidne rezultate i povećati volumen prodaje.

Damir Muhić
Damir Muhić

"Već smo otvorili tržišta Amerike, Hong Konga i Južne Koreje koji ranije nisu bili naši partneri. Posebno bih izdvojio Ameriku koja je s velikim oduševljenjem prihvatila naše proizvode te smo s našim partnerima već potpisali ugovore za 2020. i 2021. godinu. Uz postojeće kolekcije Ella i Primum razvili smo i nove proizvode Primum lounge stolica te Ella barska stolica, čiji je razvoj trajao cijelu proteklu godinu. Postojeći proizvodi su obogaćeni novim kolekcijama materijala, jedan od navedenih materijala je i štof Rivet, poseban po tome što je izrađen od recikliranih plastičnih boca. Puno pažnje je posvećeno detaljima pa tako i asesoarima za koje je posebno dizajnirana ambalaža. MS&WOOD je ove godine predstavio i svoj novi brand Altmann Moebel koji je pozicioniran u srednji cjenovni rang, čime smo kreiranim konceptom odgovorili na nedostatak tog segmenta na tržištu Evrope", kaže on.

Kaže nam kako aktivno radi s našim i zapadnim dizajnerima na razvoju novih proizvoda i ekspanziji na navedena tržišta širom svijeta, a s posebnim fokusom na tržišta Amerike i skandinavskih zemalja uz tradicionalno zemlje zapadne Evrope i Švicarske.

"Bez obzira na povoljno vanjsko okruženje, nepostojanja carinskih davanja i blizinu EU tržišta, smatramo da nije dovoljno samo pratiti inerciju rasta sektora te ove godine investiramo i puštamo u rad dvije nove proizvodne linije, pojačavamo već tradicionalnu edukaciju, planiramo zaposliti novih 150 radnika, razvijamo nove dizajnerske proizvode, uvodimo inovativne tehnologije te prvi put pokrećemo agresivne marketinške kampanje, uključujući učešće na svim vodećim svjetskim sajmovima, kao št su Milano, Šangaj, neki u Americi... Na posljednja dva sajma u Kelnu i Štokholmu smo izlagali uz poznate svjetske brandove poput Artek, Vitra, Knoll, Bolia, Magis i druge te se uvjerili da s punim pravom opravdavamo naš globalni cilj - postati jedan od prepoznatljivih i vodećih brandova u svijetu te postati najveći proizvođač namještaja u jugoistočnoj Evropi", zaključuje Muhić.