biznis
0

Povrat poreza pozitivno utječe na američko gospodarstvo

FENA
Stopa nezaposlenosti u Sjedinjenim Državama prošlog je mjeseca doživjela svoj najveći mjesečni rast u posljednjih 20-ak godina, dosegnuvši 5,5 posto.

No, uz tmurne ekonomske vijesti ima i jedna svijetla - čini se da povrat poreza kojeg je američka vlada izdala milionima Amerikanaca ima pozitivan učinak. Naime, prodaja u nekim prodavaonicama je porasla, javlja Glas Amerike.

Neke trgovine "na malo" bilježe porast prodaje, dok druge ne vide nikakvu razliku.

Marshal Cohen, stručnjak koji prati trendove u maloprodaji, kaže da, unatoč tromoj ekonomiji, mnogi Amerikanci troše više nego što bi se to očekivalo.

"Štednja ili ulaganje novca je nešto što američkim potrošačima baš i ne ide najbolje. Kao da se boje da im se novac ne istopi pa se žure potrošiti ga.Trgovine s nižim cijenama zaista profitiraju, a možda su i jedine koje imaju korist od takvog odnosa", kaže Cohen.

Prodavnice nakita i odjeće nisu toliko posjećivane pa je i njihova prodaja smanjena. No, u trgovinama "na veliko" - koje nalikuju skladištima - prodaja je u porastu. One reklamiraju svoje popuste, a nude cijeli niz artikala.

Marshal Cohen kaže da su ove velike trgovine polularne zbog toga što omogućuju Amerikancima da kupe različite proizvode na istom mjestu.

Jedna od popularnih diskontnih trgovina je lanac Wal-Mart. Te su trgovine uveselile svoje kupce besplatnim unovčavanjem njihovih čekova s poreznim povratom, za koje se, inače, plaća, osim ako se transakcija obavlja u banci gdje imaju račun. Prodaja u tim trgovinama prošlog je mjeseca porasla za četiri posto.

"Mnogi naši kupci žive od plaće do plaće. Oni kupuju puno gotovih obroka ili jela koja se mogu lako pripremiti kod kuće, kao što je pizza – ti se artikli izvrsno prodaju", rekao je Wal-Martov direktor finansija Tom Schoewe.

U grupu dobro prodavanih proizvoda spadaju i televizori. Zbog visokih cijena goriva, sve manje Amerikanaca odlazi na godišnji odmor pa više vremena provode kod kuće.

Više se kupuje i u odjelu za kuću, od malih kućnih aparata do zavjesa.

Želja da se proširi kupovna moć dolara prelazi i socio-ekonomske granice. Oni iz bogatijih naselja sada također troše više novca u diskontnim prodavaonicama.