Posao
0

Savjeti kako biti odličan i uspješan šef

Sarajevo-x.com
Iako ne postoji jedan univerzalni recept za uspješnost šefa među uposlenicima, postoje određeni savjeti koji mogu pridonijeti tome. Ključ je u držanju emocija, frustracija i ega pod kontrolom te građenju vlastitog karaktera kao vođe i čovjeka.

Držite emocije pod kontrolom

Čak i kad ste ljuti, razdraženi ili neraspoloženi vaši uposlenici to ne smiju i ne trebaju znati. Držite svoje privatne stvari dalje od posla jer u suprotnom gubite kredibilitet. Ono što tražite od svojih uposlenih (da svoje privatne probleme ostave kući) primjenjujte i na sebe.

Odnosite se prema ljudima kao prema ljudima

Ponašajte se prema uposlenima kao šef kojeg biste i sami željeli imati. Vaši podređeni će biti zahvalni ukoliko pokažete poštivanje prema njima. Ono što mnogi šefovi gube iz vida jeste da su oni glavni primjer drugima u ponašanju i odnosu prema firmi i poslu.

Pazite na poslovne zadatke

Nikada nemojte dati uposlenom zadatak koji i sami ne biste željeli uraditi. Kada date zadatak nemojte uhoditi uposlenog i ispitivati ga šta i kako radi. Provjerite kako ide, ali uradite to s entuzijazmom i znatiželjom, a ne kao inspektor.

Ne smijete imati miljenike

Osbno možete cijeniti neke uposlenike više nego druge, ali to nikada nemojte pokazati pred drugima. Ne zaboravite da ste vi primjer drugima pa ako ne želite da stvorite "klanove" unutar firme, onda se suzdržavajte.

Imajte vremena za uposlene

Ne ponašajte se tako zaposleno da nikada nemate vremena za uposlene i njihove probleme. Neki problemi, iako privatni, mogu utjecati na efikasnost radnika stoga obratite pažnju. Ukoliko neki od podređenih doživi smrtni slučaj u porodici ili doživi neku drugu tešku i problematičnu situaciju - obavezno imajte razumjevanja. Budite čovjek.

Učite od uposlenih i obrazujte se

Mnogi šefovi smatraju da sjedeći u fotelji i s titulom "direktor" ispred imena automatski postaju sveznalice i nesagledivim intelektom obdarene osobe. Shvatite da čovjek uči dok je živ, a pametan šef uči od svojih uposlenika. Vi ste taj/ta koji/a vodi firmi pa se tako i ponašajte, ali ne budite uvjereni da sve znate - to će naškodoti samo vama.

Nagrađujte svoje radnike

Svi znamo da se radi za novac i vlastito zadovoljstvo pa stoga nagradite unaprijeđenjem ili novcem uposlenike koji su to zaslužili. Iako novac ne mora biti primarna motivacija za bolji rad, vaša namjera će biti itekako dobrodošla.

Ne govorite loše o konkurentskim firmama

Time pokazujete svoj (loš) karakter i umanjujete se u očima uposlenika. Konkurencija jeste na neki način vaš protivnik, ali njihovo popslovanje, koliko god bilo protuzakonito ili loše, nema veze s vašom firmom. Tračanjem drugih (uspješnijih) firmi pokazujete zavist i slabosti, a podređenima pokazujete da možete nisko pasti.