Udružuju snage
9

Poljaci i Nijemci pokreću novu aviokompaniju u Evropi: LOT kupio Condor

A. P.
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Vlasnik poljskog nacionalnog avioprevoznika LOT kupuje njemačkog rivala Condor, čiji je prethodni vlasnik bila kompanija Thomas Cook.

Britanska vlada je odbila da prošle godine spasi turoperatera Thomas Cook, a njemačke vlasti odobrile su Condoru šestomjesečni premostni zajam od 380 miliona eura, tvrdeći da je ta aviokompanija održiva, te joj je time dala šansu da pronađe kupca.

Ugovorom koji je sklopljen Poljaci i Nijemci stvorit će aviokompaniju sa 140 aviona, koja bi trebala prevoziti oko 20 miliona putnika godišnje. Njemačka i Poljska bit će im glavna tržišta, a Condor će i dalje letjeti pod svojim brendom i upravom, piše Financial Times.

Detalji ugovora nisu objavljeni, kao ni vrijednost ponude, ali su vlasnik LOT-a Polska Grupa Lotnicza (PGL) i Condor objavili da će budućom transakcijom isplatiti zajam koji je Condor dobio od njemačke razvojne banke KfW.

Izvršni direktor LOT-a Rafal Milczarski istakao je da sporazum osigurava "budućnost Condora i garantuje osoblju, klijentima i poslovnim partnerima aviokompanije stabilnost i nove mogućnosti za rast".

Poljski premijer Mateuš Moraviecki pozdravio je sporazum kao preokret u dosadašnjim trendovima koji su podrazumijevali da stranci kupuju poljske grupacije, a ti stranci često su bili upravo Nijemci.

"Ovo je dokaz snage poljske ekonomije", prokomentarisao je premijer.

Ipak, analitičar Daniel Roeska navodi da ugovor vjerovatno neće predstavljati prijetnju Lufthansi, njemačkom nacionalnom avioprevozniku, koji je i sam licitirao za Condor u maju prošle godine.

"Iznenadili bismo se da vidimo radikalnu konkurentsku promjenu koju bi pokrenuli Condor i LOT", kazao je Roeska uvjeren da će na ovaj način biti produžen životni vijek Condora, njegovih zaposlenika i dobavljača, ali i da i dalje postoje rizici za ovaj poduhvat spajanja dva manja evropska prevoznika. On je doveo u pitanje LOT-ovo finansiranje obnove voznog parka Condora.

"Ne vidimo strateški imperativ za LOT ili sinergijsku korist za dvije kompanije, zbog kojih sumnjam u dugoročni uspjeh ove transakcije. Ne vidim značajan utjecaj na druge evropske aviokompanije", naveo je.