Ogromni gubici
87

Pandemija ugrozila bh. aerodrome: Visoke ciljeve zamijenili preživljavanje i briga za radna mjesta

R. D.
Foto: R. D./Klix.ba
Foto: R. D./Klix.ba
Aerodromima u Federaciji BiH u posljednja dva mjeseca desile su se najmanje dvije loše stvari. Prvo su zbog koronavirusa zatvoreni, a nakon toga im je zbog namicanja sredstava za korona-zakon Vlada FBiH srezala grant. Ovoj perspektivnoj grani podrezana su krila, a visoke ciljeve zamijenilo je puko preživljavanje.

U rebalansu budžeta Federacije BiH zbog finansijskih potreba korona-zakona umanjeni su kapitalni transferi aerodromima u Bihaću, Tuzli i Mostaru za ukupan iznos od 6,5 miliona KM.

Međunarodni aerodrom Sarajevo je shodno novonastaloj situaciji kada je riječ o pandemiji koronavirusa za posljedicu imao drastično smanjenje prometa te su gubici u poslovanju već značajni, kažu iz ove institucije.

"Aerodrom Sarajevo od sredine marta 2020. godine kao posljedicu koronavirusa te uvođenja brojnih restrikcija od većine za naše poslovanje interesantnih tržišta i država, kao i pada potražnje za letovima, bilježi značajan pad broja aviooperacija i putnika. Sasvim je izvjesno da će pad prometa u drugom kvartalu ove godine biti znatno veći, s obzirom na to da je Međunarodni aerodrom Sarajevo, shodno odlukama Vijeća ministara BiH, privremeno zatvoren za komercijalni aviosaobraćaj i to počevši od 30. marta do 1. juna 2020. godine", kažu oni.

Dodaju kako provode sve mjere i aktivnosti koje su usmjerene na koliko-toliko ekonomski održivo poslovanje, a to su prije svega racionalizacija svih troškova poslovanja gdje je to moguće.

"Kada je riječ o izmirenju obaveza prema radnicima, naglašavamo da se prema svim našim radnicima poštuju ona prava koj oni imaju u skladu sa Zakonom o radu, podzakonskim propisima i našim normativnim aktima. Što se tiče planova za ovu godinu vezanih za proširenje kapaciteta Aerodroma Sarajevo, trenutno se svi projekti odvijaju planiranom dinamikom, odnosno u skladu s ugovornim obavezama", kazali su.

Stanje je još gore na Aerodromu u Mostaru koji se ni ranije nije mogao pohvaliti izdašnim brojevima putnika, nego je obično sakupljao negativne rekorde.

Marin Raspudić, direktor Aerodroma u Mostaru, za naš portal kaže kako menadžment ovog aerodroma poduzima sve kako bi održao poslovanje i sačuvao radna mjesta.

"Naši gubici su negdje oko 1,5 miliona KM. Mislim da ovu godinu treba nekako preživjeti i spremati se za iduću. Uz pomoć Vlade HNK i Federacije BiH nastojat ćemo zadržati sva radna mjesta", kazao je on nesiguran da li će doći do obnavljanja linija Croatia Airlinesa prema Zagrebu, a sigurno neće Eurowingsa prema njamačkim građanima.

Mostarski aerodrom svoje nade usmjerava u domaću kompaniju FlyBosnija te oživljavanje linija koje bi u obližnje Međugorje dovelo italijanske vjernike.

"Nastojat ćemo iskoristit komparativnu prednost našeg aerodroma u odnosu na Split i Dubrovnik, jer vjernici neće morati nakon slijetanja prelaziti granice i zadovoljavati dodatne epidemiološke mjere", zaključio je Raspudić.