biznis
0

Nema rješenja za "Željeznice RS"

FENA
Na današnjem sastanku predstavnika Samostalnog sindikata mašinovođa "Željeznica RS-a" Sime Cvjetkovića, direktora Petka Stanojevića i resornog ministra Nedjeljka Čubrilovića nije postignut dogovor o izmirenju dugovanja koje to preduzeće ima prema radnicima.

Za subotu je najavljena i vanredna sjednica svih sindikalih organizacija "Željeznica" na kojoj će se dogovoriti daljnji koraci.

Iako Cvjetković nije unaprijed mogao da precizira, nije ni isključio mogućnost obustave rada u "Željeznicama RS-a".

Problemi u ovom preduzeću, kaže, nisu od jučer, a radnicima se duguje oko milion i po konvertibilnih maraka.

Sindikat ostaje pri svojim zahtjevima da se radnicima isplati 20 posto plaće koja im je umanjena za novembar, doznači razlika u cijeni rada i preostali dio regresa.

Traže i da im se da garancija da će naredna zarada biti isplaćena u stoprocentnom iznosu.

Cvjetković kao odgovorne za situaciju u kojoj su se našli proziva bivše vlade i menadžmet preduzeća koji su kreditno zadužili "Željeznicu".

  • Sada nam stižu obaveze po osnovu kredita, a mi više to ne možemo servisirati. Planiramo da tražimo od Vlade i resornog ministarstva da se naša potraživanja od devet miliona maraka, a odnose se na hrvatske željeznice i prijeratni dug, doznače na račun, kao i sredstva koja duguju Željeznice Federacije BiH. Ako se ta sredstva dobiju, mi možemo da krenemo s redovnom isplatom plata i poslovanjem, kazao je Cvjetković na pres-konferenicji u Banjoj Luci.

Generalni direktor "Željeznica RS-a" Petko Stanojević kazao je da je zatekao velike probleme u ovom preduzeću, veliku kreditnu prezaduženost i veliki broj radnika.

Potvrdio je da postoji višak više od hiljadu od 3.300 radnika, a mahom su zaposleni u administraciji.

  • U drugim segmentima obavljanja posla imaju manjak radnika zbog čega će biti predložena njihova prekvalifikacija da svi ne bi bili otpušteni, rekao je Stanojević.

Ovo preduzeće ima velika dugovanja prema dobavljačima, a poseban problem je nastao nakon što su velike kompanije, Mital iz Prijedora i Birač iz Zvornika, smanjile prijevoz svojih roba "Željeznicom", a trend od 50 posto izvršenja u januaru i dalje je u padu.

  • Jedini izlaz je u dokapitalizaciji jer Vlada RS-a zbog činjenice da smo akcionarsko društvo ne može da preuzme kredite našeg preduzeća, rekao je Stanojević i dodao da radnici moraju da prihvate da primaju smanjene plaće, dok se ne definišu načini kako da ti krediti pređu na Vladu.

Ministar saobraćaja i veza RS-a Nedjeljko Čubrilović predložio je da se formira stručni tim da bi se došlo do dugoročnog rješenja za "Željeznicu".

Čubrilović kaže da kratkoročnih rješenja nema jer zasad nema ni dodatnih planiranih sredstva za ulaganja.

Resorni ministar kaže da se može desiti, ali nije cilj Vlade da ovo preduzeće ode u stečaj.

"Željeznice RS-a" su prošlu godinu završile s gubitkom od čak 11 miliona KM, ali rukovodstvo tvrdi da je to za tri miliona manje od planiranih 14 miliona.