Najduži tunel u BiH
0

Na Dan nezavisnosti BiH će biti obilježeno probijanje tunela Vijenac

Piše: N. Jamaković
Tunel Vijenac (Foto: Fena)
Tunel Vijenac (Foto: Fena)
U petak, 1. marta, na Dan nezavisnosti BiH, bit će obilježen završetak probijanja tunela Vijenac, odnosno spajanje tunela kompletnom dužinom u okviru prve faze radova.

Svečanosti će, između ostalih, prisustvovati ministar vanjskih poslova BiH Zlatko Lagumdžija, koji je guverner u ime BiH pri Evropskoj banci za obnovu i razvoj, resorni ministri Damir Hadžić i Enver Bijedić, premijer Zeničko-dobojskog kantona Fikret Plevljak te predstavnici Evropske banke za obnovu i razvoj, finansijeri projekta. Tom prilikom prisutnima će se obratiti premijer Vlade Federacije BiH Nermin Nikšić, direktor JP Autoceste FBiH Ensad Karić i direktor Euroasfalta Hamed Ramić.

Autoceste FBiH su angažman na izgradnji tunela Vijenac povjerile bh. kompanijama, koje su ranije bile angažirane kao podizvođači, nakon što su slovenske kompanije SCT i Primorje, kao prethodni izvođači radova, otišle u stečaj. Na probijanju tunela radio je bh. konzorcij koji čine kompanije Euroasfalt d.o.o. Sarajevo - kao lider konzorcija, Hidrogradnja d.d. Sarajevo, ŽGP d.d. Sarajevo, Entea d.o.o. Sarajevo i Butmir d.o.o. Sarajevo. Konzorcij je ojačan sa osam dodatnih bh. kompanija koje su dobavljači materijala i rade na iskopu tunela kao podizvođači. Na ovom projektu je angažovano 350 radnika u tri smjene. Inače, tunel Vijenac, dug oko tri kilometra, najduži je tunel u Bosni i Hercegovini, a predstavlja poddionicu puta Bilješevo - Gorica na autoputu Sarajevo - Zenica.

"Vrijednost ugovora na prvoj fazi izgradnje tunela Vijenac je 18 miliona eura, a naše su kompanije ispoštovale rok za završetak radova - 1. mart 2013. godine. Izvođenjem ovih radova bh. kompanije će biti u prilici steći reference na projektu izgradnje tunela koji je trenutno najduži koji se gradi u ovom dijelu Evrope", naveli su iz JP Autoceste FBiH.

Dodaju kako je u toku evaluacija međunarodnog tendera za izgradnju druge faze radova te da je omogućeno i domaćim kompanijama da apliciraju. Ti se radovi odnose na izgradnju hidroizolacije, odvodnje, sekundarne podgrade, cestovne konstrukcije i elektroinstalacija.

Hamed Ramić, direktor firme Euroasfalt, koja predvodi konzorcij bh. kompanija, za Fenu je istakao kako se danas probijaju posljednji metri tunela u tzv. lijevoj cijevi, što će biti završeno tokom dana, kako bi sutra, na Dan nezavisnosti BiH, bilo ozvaničeno probijanje tunela.

Tunel Vijenac trenutno je najzahtjevniji građevinski objekt na autoputu na Koridoru 5C i, kako kaže direktor Ramić, najveći tunel koji je jedna bh. firma ikada prokopala.