Tafani je objasnio da je čak 90 odsto povećanja troškova kompanije namjenjeno evropskom tržištu. U ovoj godini, "McDonald's" je u Evropi otvorio 220 novih restorana.
"Naši konkurenti smanjuju investicije, što je velika prilika za nas da povećamo prednost koju imamo u odnosu na njih kada je tržišni udio u pitanju", rekao je Tafani.
On je objasnio da je većina novih investicija namjenjena evropskom tržištu, jer su restorani "Meka" u SAD u oktobru ove godine zabilježili pad prodaje od 0,1 odsto, prvi u 19 mjeseci, dok je ona u Evropi povećana za 6,4 procenata.
"McDonald s" ima više od 6.600 restorana u Evropi i oko 33.000 u svijetu. Svi oni zajedno zarade oko 40 odsto operativnog profita kompanije, dok oko 50 odsto zaradi nešto preko 13.000 lokala u SAD. Grupacija se za tržište u Britaniji, Njemačkoj i Španiji bori sa drugim svjetskim lancem restorana brze hrane "Burger Kingom", a širom kontinenta i sa lancima picerija i brzih restorana za prodaju piletine, ali i lokalnim konkurentima.
"McDonald's" u Evropi, prema riječima Tafanija, očekuje povećanje prihoda kao posljedicu većeg broja posjetilaca njegovih restorana, a ne povećanja potrošnje po posjetiocu.
Grupacija čak 70 odsto evropske zarade ostvaruje u četiri zemlje - Francuskoj, Njemačkoj, Velike Britaniji i Rusiji.
Rusija je za tu kompaniju tržište u Evropi sa najbržim rastom, pa se stoga tamo planira otvaranje između 40 i 50 novih restorana u 2010. godini, povrh postojećih 232.
Njemačka i Francuska će dobiti po 30 novih "McDonald¨sa", Italija do 40, a Španija 25.