biznis
50

Manje ulaganja za više koristi: Udruženi proizvođači jačaju razvitak bh. brenda

Klix.ba
Da udruženi bosanskohercegovački proizvođači u saradnji mogu postići mnogo, primjer je tekstilno preduzeće “Lađa” iz Babića kod Gračanice. I ova firma, kao i mnogi mani proizvođači opstaju zahvaljujući lohn poslovima sa stranim partnerima, ali samostalno nemaju snage da vlastitim sredstvima i stručnošću, visokosofisticiranim znanjima razviju svoj vlastiti brend, koji će biti konkurentan na domaćem, ali i na regionalnim i širim tržištima.

Kako je tržište BiH preplavljeno nelojalnom konkurencijom, uvoznom robom, često sumnjivog kvaliteta, koja dolazi nerijetko kroz sive trgovinske kanale, bez udruživanja snaga, podjele poslova, razvijanje jakog domaćeg modnog brenda ostaje tek pusta želja, a mirenje sa gubitkom tržišne utakmice surova stvarnost.

"Moram da kažem da nije samo dovoljno ni našim kupcima reći da je u pitanju nešto domaće, i da ih 'kupimo'. Ljudi sve više prepoznaju kvalitet, i to je ono sa čime možemo na megdan stranim proizvođačima. Mnoge firme rade strane brendove, ali malo njih domaće. Naši proizvođači koji nemaju kapacitet da izgrade vlastiti, mogu mnogo da pomognu našim proizvođačima koji već imaju prepoznatljivu etiketu, ime. Već deset godina sarađujemo sa našim, pa da kažem, jedinim velikim modnim bh. brendom - Bellisima. Samo udruženi rastemo zajedno, doprinosimo jačanju povjerenja u domaći proizvod i stvaramo sebi dugoročnu perspektivu. Takvu saradnju preporučio bih i svim drugim proizvođačima, kako u modnoj, tako i drugim granama industrije", ističe direktor i vlasnik preduzeća “Lađa” Hasib Sarajlić, koji zapošljava 60 radnica, od čijih prihoda živi tristotinjak ljudi.

Domaći kupci, kaže Sarajlić, nekada su bili spremni da kupuju najjeftiniju stranu robu, ali danas se to mijenja, dodaje on.

Svake godine raste povjerenje kupaca u domaću proizvodnju, obim poslova je veći, a to se može zahvaliti isključivo pojedinim domaćim proizvođačima koji podržavaju domaće brendove. Umjesto da ulažu mnogo u vlastiti, kaže ovaj vremešni privrednik, mali proizvođači mogu sa malo ulaganja postići mnogo više, gradeći jedan već prepoznatljivi domaći brend.