biznis
0

Kreditom kod EBRD-a od 150 miliona eura finansirti dio autoputa Banja Luka - Doboj

FENA
Izgradnja prve dionice autoputa Banja Luka-Doboj, od Prnjavora do Doboja, trebalo bi da počne u maju, a finansirat će se iz kreditnih sredstava Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u iznosu od 150 miliona eura.

Krajnji korisnik i dužnik je preduzeće "Autoputevi RS“.

Nakon što je danas raspisan međunarodni tender za izbor izvođača radova na toj dionici, a do 27. aprila je rok za podnošenje prijava u prvoj fazi, premijer RS-a Aleksandar Džombić ocjenjuje da je ova odluka o kreditnom zaduženju za izgradnju dionice autoputa do Doboja u interesu RS-u.

O izgradnji ovog autoputa govori se nekoliko godina, a dosadašnje najave mogućih partnera, "Alpine", "Strabaga", CPM-a, španskih, kineskih i drugih firmi su propale jer se ovaj aranžman zasnivao na neposrednoj pogodbi predstavnika vlasti s tim firmama.

Nakon što se ušlo u zvanične pregovore s EBRD-om i dogovor o kreditu, koji bi trebalo da u konačnici bude potpisan krajem marta, Džombić priznaje da je sada sasvim izvjesno da se u ovaj posao ide, kada je u pitanju prva dionica, s EBRD-om.

Direktor „Autoputeva RS“ Dušan Topić je rekao da su ispoštovani svi kriteriji EBRD-a kod ovog kreditnog aranžmana, s tim, kako navodi, da se RS "izborila" da oni budu što „niži“ da bi se omogućilo i domaćim firmama da se prijave na tender.

Dionica autoputa od Prnjavora do Doboja dužine je 36 kilometara, a Topić kaže da je srednje zahtjevna. Na toj putnoj trasi planirana su 64 objekta, od kojih svega jedan most i jedan tunel od 175 metara.

Topić očekuje „veliko interesovanje“ mogućih zainteresiranih izvođača, te čak i, kako kaže, do 30 prijava.

Rok izvođenja radova na ovoj dionici je tri godine.

Premijer Džombić je ponovio da predstavnici RS-a pregovaraju i s Evropskom investicionom bankom za kreditno zaduženje od oko 200 miliona eura da bi se finansirala i druga dionica tog autoputa na relaciji Banja Luka-Prnjavor, a ti pregovori, kako kaže, trebalo bi da se okončaju do septembra i da sredstva budu osigurana za građevinsku sezonu naredne godine.

Naredne sedmice najavljuje i raspisivanje tenedera za izdavanje koncesije za koridor 5-C, dio koji prolazi kroz taj bh.entitet, a i taj posao obavit će „Autoputevi RS“ i EBRD, koja će kreditno finansirati i tu dionicu.

Do polovine godine trebalo bi da bude završena i Mahovljanska petlja koja bi trebalo da povezuje budući autoput Banja Luka- Doboj i autoput Banja Luka-Gradiška.

S hrvatskom vladom vode se pregovori, kaže Džombić, o izgradnji mosta preko rijeke Save u Gradišci, te smatra da se o tom pitanju može postići kompromis, te da RS krene u izgradnju vlastitim sredstvima.

Tek izgradnjom tog mosta putna komunikacija će, dodaje, imati potpuni efekt.

„Ukoliko sve bude teklo po planu, i nađemo partnera za koncesiju za izgradnju dionice koridora 5-C, RS bi za oko pet godina trebalo da ima oko 150 kilometara autoputeva“, tvrdi entitetski premijer.