Oštre kritike
6

Konačni izvještaj otkrio koji propusti Boeinga su doveli do tragičnih avionskih nesreća

Dž. L.
Prizemljeni modeli 737 Max (Foto: EPA-EFE)
Prizemljeni modeli 737 Max (Foto: EPA-EFE)
Gotovo godinu i po dana nakon smrtonosnih avionskih nesreća sa Boeingovim modelom 737 Max u Indoneziji i Etiopiji, zakonodavci su objavili oštar izvještaj u kojem se navodi da su propusti aviokompanije i Američke agencije za kontrolu letova (FAA) doveli do tragičnih nesreća.

Neki od glavnih propusta koji su navedeni u izvještaju su tehnički nedostaci, pogrešne pretpostavke pilota i propusti u menadžmentu Boeinga i FAA.

Ovi nalazi Komiteta za transport i infrastrukturu američkog Predstavničkog doma dolaze u vrijeme kada su se predstavnici zrakoplovnih vlasti Sjedinjenih Američkih Država, Kanade, Brazila i Evropske Unije sastali u Londonu kako bi razmotrili Boeingov prijedlog za trening nove posade modela 737 Max. Ovo označava značajnu prekretnicu u eventualnom uzlijetanju aviona koji je modifikovan proteklu godinu dana, piše ABC News.

Međutim, u izvještaju Komiteta navodi se da Boeing nije uspio u svom dizajnu i razvoju modela 737 Max, te da FAA nije uspjela u nadgledanju Boeinga. Revizijom je utvrđeno da tragične avionske nesreće nisu rezultat pojedinačnih kvarova, tehničke greške ili lošeg leta. Komitet ističe da su padovi aviona rezultat niza neispravnih tehničkih pretpostavki Boeingovih inžinjera, nedostatka transparentnosti menadžmenta kompanije i nedovoljnog nadzora FAA.

Istraživači su otkrili da su nesreće povezane s manevarskim sistemom MCAS koji je dizajniran da pomogne u stabilizaciji modela 737 Max nakon što su teži i prepozicionirani motori prouzrokovali da se nos aviona previše usmjerava prema gore u određenim okolnostima.

Prilikom oba pada, netačni podaci s neispravnog senzora prouzrokovali su prekid paljenja MCAS sistema, što je dovelo do naglog spuštanja aviona, dok su se piloti borili da povrate kontrolu i dobiju visinu.

Iz Boeinga su kazali da su poduzeli fundamentalne promjene unutar kompanije kako bi ispravili greške i pokazali da mogu biti bolji, dok iz FAA ističu da će sarađivati s poslanicima iz Komiteta kako bi ispravili sve ono što je navedeno kao greška u njihovom izvještaju.